طراحی های جدید برای آشپزخانه

طراحی جدید برای آشپزخانه

تعریف طراحی داخلی

در طراحی داخلی ، طراحان تلاش خود را به کار میگیرند تا با به کارگیری شیوه های هنرمندانه،  از طرح های متنوع و جدید و سنتی به همراه رنگ های مختلف برای تزیین و جلوه دادن به یک محیط متمایز و خاص بهره ببرند. غالبا، اصول و فنون معماری داخلی، پایه و اساس طراحی داخلی است که با طراحی داخلی ساختمان و معماری اجزا ساختمان مرتبط هستند. 
قابل ذکر است، حرفه طراحی داخلی پیچید گی های خاص خود را داشته و طراحانی که در این حیطه فعالیت دارند باید علاوه بر گذراندن دوره طراحی داخلی، بتوانند از تکنیک های متنوع طراحی بهترین بهره را ببرند. علاوه بر این، طراحی داخلی، ترکیبی از شیوه های معماری گذشته و حال بود که در آن، هنرطراحی و دکوراسیون با هم تلفیق میشوند. از این جهت، طراحانی که به فعالیت در این زمینه علاقمند هستند ، باید علاوه بر دانش تخصصی و گذراندن آموزش طراحی داخلی و کلاس های طراحی  دکوراسیون داخلی، خالق طرح های خلاقانه و نوآورانه نیز باشند. 
سرفصل های این مقاله عبارتند از : تعریف طراحی داخلی، کاربرد رنگ در طراحی داخلی ، انواع نورپردازی، آموزش طراحی داخلی ، دوره طراحی داخلی ، مدرک طراحی داخلی ، گواهینامه طراحی داخلی ، طراحی دکوراسیون فضای باز، معماری غیر خطی و طراحی های جدید برای آشپزخانه. 

آموزش طراحی و دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ در طراحی داخلی 

همه ما میدانیم که انواع رنگ ها میتوانند به محیط روح داده و آن را تلطیف کنند  بنابراین، رنگ ها کارایی زیادی در ایجاد محیطی دلچسب و دوست داشتنی دارند. علاوه بر این، میتوان علاوه بر رنگ دادن به فضا، از اشیا و وسایل تزیینی رنگی نیز برای ایجاد فضایی دل انگیز استفاده کرد. البته، هنگام استفاده از انواع رنگ ها برای بخش های مختلف دکوراسیون یک خانه باید ابتدا به روانشناسی رنگ ها رجوع کرده و تاثیر آن را بر محیط بررسی و سپس ، آن را اجرا کرد. 
بنابراین، کاربرد رنگ در طراحی داخلی به نوعی به فضا و هدف استفاده از آن رنگ وابسته است و احتمال دارد که بتوان با تغییر رنگ یک محیط، فضای آنرا نیز تغییر داد. در علم روانشناسی ، هر رنگ دارای یک خاصیت متفاوت و منحصر به فرد است که باید آنها را در نظر داشت. به عنوان مثال، برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر میتوان از رنگ قرمز، برای ایجاد حس صمیمیت و انرژی و اسایش از رنگ نارنجی و برای ایجاد حس تازگی و سرسبزی و ارامش از رنگ سبز استفاده میشود. 

انواع نورپردازی

جالب است که بدانید ، انواع نورپردازی در ساختمان ها ، به دو روش مستقیم و مصنوعی تقسیم بندی میشود. منظور از نور پردازی مستقیم، همان نور خورشید است که با توجه به جهت ساختمان متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر، نورپردازی مصنوعی نیز با توجه به نیاز ساختمان،  به 4 شیوه متفاوت انجام میشود:
نورپردازی دکوراتیو: این نوع از نورپردازی ، برای تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن محیط مورد استفاده قرار میگیرد.
نورپردازی وظیفه ای : معمولا این نورپردازی، برای فضاهایی که به نور بیشتری نیاز دارند، کارایی و کاربرد دارد. 
 نورپردازی تاکیدی : این نورپردازی، متمرکزتر بوده و به نوعی برای فضاهای هنری و کلکسیونی استفاده میشود.  
نورپردازی عمومی : نمیتواند تفاوت خاصی در محیط ایجاد کرده  اما به محیط آرامش می بخشد.

دوره طراحی و دکوراسیون داخلی

آموزش طراحی داخلی

غالبا، از طراحی داخلی برای جلوه دادن و زیباتر کردن محیط استفاده شده و غالبا افرادی که کلاس های طراحی دکوراسیون داخلی را گذرانده باشند، میتوانند طرح های به یاد ماندنی ایجاد کرده که توجه همه را جلب کنند. علاوه بر این، طراحی داخلی به تخصص و مهارت خاص و فوق العاده نیاز داشته و افرادی که آموزش طراحی دکوراسیون داخلی را پشت سر گذاشته و گواهینامه طراحی داخلی داشته باشد، راحتتر میتوانند طرح های معماری را اجرا کرده و محیط مناسبی را به وجود آورند.  
در همین راستا، مرکز آموزش مجازی فن پردازان، دوره آموزش طراحی داخلی را برای علاقمندان به این فن ارایه کرده است. دوره طراحی داخلی، به دانش پذیران و افرادی که تا حدودی به معماری تسلط دارند،  امکان میدهد تا با  انواع چیدمان ها ساده و جهت دار برای محیط های مختلف آشنا شده و اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به دست آورند. 
علاوه براین، مرکز آموزش مجازی فن پردازان، در پایان دوره آموزش طراحی داخلی، به دانش پذیران مدرک طراحی داخلی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مور تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

طراحی دکوراسیون فضای باز 

داشتن فضای باز در خانه ، یکی از مزیت هایی است که موجب آرامش شده و البته در صورتی که به نحو مناسبی طراحی شود، میتواند منافع  زیادی را برای ساکنان خانه به ارمغان آورد. علاوه براین، میتوان از ایده هایی که برای اینکار ارایه شد استفاده کرد و فضای دلپذیر را به وجود آورد و البته به دیگران نیز پیشنهاد داد.
به منظور طراحی دکوراسیون فضای باز میتوان از شیوه های زیر استفاده کرد : 
استفاده از نماها و تجهیزات خاص و متفاوت 
طراحی گیاهان موجود در فضای باز
ایجاد مسیرهای تفاوت در فضای باز با استفاده از متریال متفاوت 
ساخت باغچه های زیبا و ترکیب گل هایی با رنگ های مکمل
استفاده از انواع آلاچیق ها
به کارگیری انواع گل و گیاه با رنگ های مختلف

گواهینامه طراحی و دکوراسیون داخلی

معماری غیر خطی

معماری غیر خطی، نوعی معماری جدید است که به نوعی گذرا بوده و آنچنان پیچیده به نظر میرسد که احتمال میرود در آینده کمتر مورد استفاده قرار بگیرد زیرا کمتر به عنوان یک سبک مستقل شناخته شده است. این شکل از معماری با انواع رایج آن تفاوت داشته و در ساختار آن، کمی خمیدگی وجود دارد. 
این معماری دارای اشکالی است که عمدتا با کمک نرم افزار  CATIA طراحی شده و بیشتر برای صنایع هوا-فضا  کاربرد دارد. علاوه بر این، در این نوع از معماری، از نرم افزار های گرافیکی و تولید انیمیشن نیز استفاده میشود. همچنین، طرح های این معماری دارای خم هاو انحناهایی هستند که این طرح ها را منحصر به فرد میکند. البته، معمار هایی که دوره طراحی داخلی را گذرانده و در کلاس های طراحی دکوراسیون داخلی شرکت کرده باشند، میتوانند انواع معماری را با هم تلفیق کرده و حس و فضای جدیدی را به وجود آورند.

طراحی های جدید برای آشپزخانه

آشپزخانه، یکی از بخش های خانه است که به واسطه همزمان انجام دادن چند کار در ان، معمولا بسیار شلوغ به نظر میرسد. از این جهت، هنگام تغییر دکوراسیون آن باید از طرح هایی استفاده کرد که، ساده بوده و محیط آن را فراخ تر نشان بدهد. 
از جمله طراحی های جدید برای آشپزخانه میتوان به استفاده از کابینت هایی با رنگ ها و طرح های مختلف، استفاده از وسایل آشپزخانه مدرن و کم حجم، هماهنگ کردن رنگ کابینت ها و انواع وسایل آشپزخانه ، استفاده از میزهای صبحانه با طرح و رنگ های مختلف و استفاده از گلدان های رنگی اشاره کرد. البته معمار هایی که آموز طراحی دکوراسیون داخلی را گذرانده باشند، بهتر میتوانند در مورد اجرای این طرح ها تصمیم بگیرند. 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close