طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان

تعریف معماری داخلی

معماری داخلی ، به معنای استفاده از طرح های متنوع و مختلف برای فضای درون هر ساختمان و یا خانه است که میتواند ثابت باشد و یا در بازه های زمانی مشخص، تغییر پیدا کند. غالبا، برای طراحی و معماری داخلی هر ساختمان با توجه به نوع کاربری ،  از فرم ها و طرح های مختلفی استفاده میشود. 
علاوه بر این، معماری داخلی میتواند به شیوه های معماری داخلی، هنر و علم طراحی و اجرای آن، توصیف ویژگی های فیزیکی مرتبط با طراحی داخلی و شیوه ها ایجاد فضای داخلی اشاره داشته باشد. همچنین، امکان دارد که مولفه هایی که برای معماری داخلی یک محیط استفاده میشود با محیط دیگر تفاوت داشته باشد. از این نظر، معمارهایی میتوانند این تفاوت ها را درک کنند که آموزش دکوراسیون داخلی را گذرانده و در این زمینه تجربه کسب کرده باشند. 
سر فصل های این مقاله شامل دکوراسیون منزل، تعریف معماری داخلی، دکوراسیون اشپزخانه، طراحی نمای ساختمان، آموزش دکوراسیون داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی ، مدرک دکوراسیون داخلی ، گواهینامه دکوراسیون داخلی ، چیدمان منزل، دکوراسیون خانه های ایرانی و طراحی نما هستند. 

دوره آموزشی نرم افزار طراحی و دکوراسیون داخلی

هر مکانی  به نورپردازی خاص خود نیاز دارد.

دکوراسیون منزل

غالبا دکوراسیون منزل، برای افرادی که ساعت های  طولانی در منزل هستند بسیار حائز اهمیت بوده و ترجیح میدند که فضای خانه را به گونه ای طراحی کنند که کاملا دلخواه شان بوده و آرامش آنها را تامین کند. در این زمینه، افرادی که آموزش دکوراسیون داخلی را پشت سر گذاشته باشند بهتر میتوانند این طرح ها را اجرا کنند.   این افراد میتوانند برای زیبا سازی و دلنشین کردن فضای منزل از نکات زیر استفاده کنند : 
مبلمان باید در فاصله مناسبی از  هم چیده شوند. 
از طرح های متفاوت و جسورانه استفاده کنید. 
آثا هنری و تابلوها باید در ارتفاع مشخصی از دیوار نصب شوند
همه لوازم را روی فرش قرار ندهید. 
از شیوه های نوردهی متفاوت استفاده کنید. 
از خلاقیت در دکوراسیون غافل نشوید. 
از تم های معمولی و تکراری استفاده نکنید. 
انتخاب رنگ برای دیوارها باید در اولویت آخر قرار گیرد.

آموزش دکورسیون داخلی

امروزه، نحوه صحیح اجرای دکوراسیون داخلی برای محیط های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و افرادی که مسئولیت اینکار را بر عهده میگیرند نه تنها باید تحصیلات آکادمیک داشته بلکه باید دوره دکوراسیون داخلی برای انواع محیط ها را نیز گذرانده باشند. اصولا، این افراد بسیار خلاق بوده و میتوانند با توجه به محیطی که برای آن دکور طراحی میکنند، از شیوه های دکوراسیون متفاوتی بهره بگیرند. همچنین، معمارهای و دکوراتورهایی که گواهینامه دکوراسیون داخلی دریافت کرده باشند، در این زمینه جدی تر عمل کرده و موفق تر هستند. 

به منظور آموزش نحوه دکوراسیون بخش های مختلف یک خانه، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره آموزش دکوراسیون داخلی را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره دکوراسیون داخلی به دانش پذیران امکان میدهد تا با انواع مفاهیم این حیطه اشنایی پیدا کرده و خلاقیت خود را برای ایجاد طرح های خلاقانه به کار گرفته و محطی آرام بخش ایجاد کنند.  
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک دکوراسیون داخلی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

رنگ دکوراسیون باید با مبلمان هماهنگی داشته باشد.

دکوراسیون اشپزخانه

پیش از این فضای اشپزخانه ها بزگتر بوده و دکوراتورها و معمارها میتوانستند از طرح های مختلفی برای دکوراسیون اشپزخانه استفاده کنند اما، امروزه با کوچک شدن متراژ خانه های مسکونی، وسعت آشپزخانه ها نیز کم شد ه و معمارها مجبور هستند از طرحهایی استفاده کنند که حجم و فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهند. علاوه بر این، فضای آشپزخانه ها در ایران بسیار مهم بوده و از این نظر باید آن را طبق سلیقه افرادی که بیشتر در ان فعالیت دارند، چید. 
امروزه، در فضای آشپرخانه ها اغلب از سرویس های چوبی و یا طرح چوب استفاده شده و برای هر کدام از وسایل بزرگ نیز جای مخصوصی در نظر گرفته میشود. علاوه بر این، رنگ دکور آشپزخانه نیز با توجه به رنگ غالب وسایل انتخاب شده و ذوق و سلیقه صاحبان منزل نیز در این امر دخیل است. همچنین، افرادی که دوره دکوراسیون داخلی را گذرانده و گواهینامه دکوراسیون داخلی دریافت کرده باشند، میتوانند در انتخاب نوع دکوراسیون متعادل تر و حرفه ای تر عمل کنند. 

طراحی نمای ساختمان

غالبا، به بخش بیرونی هر خانه، نما گفته میشود. طراحی نما، مهمترین بخش طراحی در ساختمان است و باید به گونه ای انجام شود که با بافت ساختمان های کناری و بافت های شهری همخوانی داشته باشد. علاوه براین، امکان دارد که معمارها با توجه به نوع و کارایی ساختمان از مصالح مختلفی برای طراحی نمای ساختمان  استفاده کرده و یک طرح منحصر به فرد و یا تلفیقی ایجاد کنند. غالبا، معمارهایی که آموزش دکوراسیون داخلی را گذرانده باشند، طرح های متنوع و خلاقانه ای ارایه میدهند. 
یکی از نکات جلب در بحث نما این است که نما میتواند به عنوان یک حفاظ، رابط و یا معرف عمل کند. علاوه براین، این نماها با دنیا و انسان های اطراف ارتباط برقرار کرده و هر کدام نشان دهنده وضعیت اجتماعی و یا حتی شخصیت افراد داخل خانه هستند.  همچنین، وجود این نماها در ایران، آغاز گر مجموعه ای از تحولات در فرهنگ و معمار بوده است. 

برای دکوراسیون میتوان ار عناصر مختلفی بهره برد.
 

چیدمان منزل

یکی از نکاتی که موجب میشود یک منزل شیک و یا شلوغ به نظر برسد، نحوه چیدمان یک منزل است. غالبا، هر منزل با توجه به فرهنگ و سلیقه ساکنان آن چیده شده و در واقع، نشان دهنده اولویت های آنها است. از این رو، به نوع چیدمان منازل مختلف ایرادی وارد نیست زیرا آنها با این چیدمان احساس آرامش و رضایت دارند. با این حال، افراد میتوانند با رعایت نکاتی ساده، فضای منزل را آرامتر و دلنشین تر کنند. این نکات عبارتند از : 
نباید دیوارها و فضای خانه را بیش از حد شلوغ کرد.
اولویت اصلی در کوراسیون خانه، زیبایی و دلنشین بود است نه راحتی . 
باید در فضاهای کوچک از اینه استفاده کرد تا فضا بزرگتر به نظر برسد.  
برای رنگ دادن به دکور خانه از وسایلی مانند کوسن استفاه کرده و سپس ، رنگ های دیگر را نیز اضافه کنید.
تعداد قالیچه های مورد استفاده در منزل نباید زیاد بوده و یا حداقل اندازه هایشان با هم متناسب باشد. 

دوره آموزشی نرم افزار طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خانه های ایرانی

پیش از این دکورسیون خانه های ایرانی بیشتر سنتی بوده و جو و فضای آن مورد پسند و دلخواه همه بود و مشکلی هم در این زمینه وجود نداشت. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و ساخت و ارایه انواع مبلمان و وسایل منزل جدید و البته کوچکتر شدن وسعت خانه های مسکونی ، این روند دکوراسیون به سبک های مدرن تغییر کرد.
در حال حاضر، در اکثر خانه ها مخصوصا انواع ویلایی از سبک های دکوراسیون مدرن و کم حجمی استفاده میشود که طرفداران زیادی داشته و البته هزینه اجرا و تزیین آنها در مقایسه با طرح های سنتی قابل توجه است.  
 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close