سیستم برق اضطراری

منظور از برق ساختمان و رعایت اصول برق کشی این است که، اصول و تکنیک های سیم کشی برق را به نحوی برای منازل مسکونی و تجاری اجرا کنیم که بتوان از آن برای توزیع روشنایی، راه اندازی تجهیزات برقی و روشن کردن انوع سیستم های تهویه، سرمایشی و گرمایشی بهره ببریم. قابل ذکر است که این نوع از سیم کشی ها در ابتدا فقط در جلوی منازل استفاده میشد اما امروزه ، هر خانه و یا واحد ، دارای سیم کشی برق جداگانه است. 
علاوه براین، سیم کشی برق برای یک ساختمان باید همزمان با نصب دیگر سیستم ها مانند سیستم های امنیتی به صورت روکار و یا توکار و البته قبل از بالا بردن دیوارهای هر ساختمان شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که سیم کشی یک واحد مسکونی با تجاری متفاوت بوده و با توجه به تعداد واحدها کمی ساده تر و یا پیجیده تر شود. با این وجود، در صورتی که برقکارها آموزش برق ساختمان را گذرانده باشند در این زمینه مشکلی پیش نیامده و سیم کشی با موفقیت انجام خواهد شد.
سرفصل های این مقاله شامل تعریف برق ساختمان،  آموزش نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت، دوره نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت ، مدرک نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت ، گواهینامه نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت، برق ساختمان و سیستم اعلان حریق،  تجهیزات حفاظتی، سیم کشی برق ساختمان و سیستم برق اضطراری هستند.  

آموزش نرم افزار برق ساختمان، صنعتی و قدرت

سیستم برق اضطراری

سیستم برق اضطراری، یکی از واحد های پشتیبانی است که در هنگام قطعی موقتی برق مورد استفاده قرار گرفته و میتواند میزان برق مود نیاز را تامین کند. علاوه بر این، در هنگام استفاده از برق اضطراری، دستگاه هایی مانند انواع ژنراتورها، سامانه های نوری و دستگاه های تولید برق خورشیدی به کار گرفته میشوند تا همه بتواند به طور همزمان از مزیت برق برخوردار شوند. 
علاوه براین، برخی از سازمان ها و مکان ها مانند سازمان های آتش نشانی، بیمارستان ها، واحدهای نجات، بخش هایی از مخابرات و اتاق های عمل بیمارستا نها، حتما باید برای انجام امور خود از برق استفاده کرده و نیازشان به این نیرو و انرژی مبرم تر است بنابراین، هنگام استفاه از سیستم ها برق اضطرای، آنها در اولویت هستند.
 همجنین، برای تولید این نوع از برق، از موتورهای الکتریکی و یا باتری کمک گرفته میشود. تفاوت میان این دو منبع این است که، باتری میتواند برق اضطرای را بدون تاخیر و  به سرعت وارد شبکه برق کند و بیشتر برای مکان هایی مانند بیمارستان ها مورد استفاده قرر میگیرد در حالی که، تامین برق با استفاده از موتورهای الکتریکی کمی زمان بر است. 

آموزش نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت

شیوه و نوع سیم کشی برای برق ساختمان ، با توجه به نوع ساختمان انتخاب و اجرا شده میشود. علاوه براین، برق، یکی از منابع گران قیمت اما تجدید پذیر بوده و از این جهت، باید تا جایی که امکان دارد از محصولات و کالاهای برقی  دارای برچسب سطح انرژی استفاده کرد؛ این برچسب ها، نشان دهنده میزان مصرف برق بوده و هرچه این مقدار کمتر باشد، کالا مرغوب تر است. حال، در صورتی که کارشناس های برق دارای گواهینامه نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت باشند و بتوانند در این زمینه به دیگران نیز آموزش های لازم را بدهند، میزان مصرف برق در یک دوره کوتاه ،کاهش چشمگیری خواهد داشت. 
در راستای آموزش استفاده بهینه از انرژی برق، مرکز آموزش فن پردازان، دوره آموزشی آموزش نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت را برای همه علاقمندان و دانش پذیران این حیطه معرفی و ارایه کرده است. دوره نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت دارای سرفصل های جامع و کاربردی بوده و به دانش پذیران این امکان را میدهد تا نکات جدید و کلیدی این حوزه را فرا گرفته و برای موقعیت های عملی و واقعی، تجارب ارزنده ای در این زمینه به دست آورند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک نرم افزار برق ساختمان، صنعتی ، قدرت  اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

دوره نرم افزار برق ساختمان، صنعتی و قدرت

سیم کشی برق ساختمان

سیم کشی برق ساختمان، از جمله کارهای تخصصی است که باید طبق اصول و نقشه کشی خاصی انجام گیرد و در صورتی که، به هر دلیلی برعهده افراد ناآگاه و غیر متخصص گذاشته شود، میتواند برای کل ساختمان و ساکنان آن مشکل ساز شود. با این حال، اگر برقکاری که فرایند سیم کشی را شروع میکند، آموزش برق ساختمان را گذرانده و به اصول ایمنی و شیوه های نوین سیم کشی مسلط باشد، این موضوع میتواند در نهایت، به کاهش میزان مصرف برق منتهی شود. همچنین، این برقکارها میتوانند برای کسب دانش و تجربه بیشتر از دوره های آموزش برق ساختمان که توسط موسسات معتبر برگزار میشود بهره ببرند.
البته، این برقکارها باید بتوانند اصول خاصی را در هنگام سیم کشی رعایت کنند که شامل رعایت فاصله ها در سیم کشی، در نظر گرفتن استاندارد سطح مقطع سیم ها ، توجه به مکان قرار گرفتن اسباب خانه و توجه به ظرفیت فیوزها است. البته ،برقکار باید مواردی مانند ایمنی ساکنان، نوع ساخت و حجم و متراژ ساختمان را در اولویت قرار داده و هدفش بهینه سازی و کنترل مصرف برق باشد تا هزینه تجهیزات و یا زیبایی ظاهری ساختمان.

تجهیزات حفاظتی

اخیرا صاحبان مجتمع های مسکونی و تجاری برای واحدهای خود تجهیزات حفاظتی ساخته و به این طریق از وارد شدن هر گونه آسیب به ساختمان جلوگیری میکنند. غالبا، آنها این تجهیزات را با توجه به اهمیت و کاربری ساختمان ها انتخاب کرده و نوع و تعداد آنها با توجه به ساختمان ها متفاوت است. از جمله این تجهیزات میتوان به انواع زیر اشاره کرد: 
پوشش موقت فضاهای باز : برای بخش هایی از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد که احتمال سقوط وجود دارد. 
نرده حفاظتی : برای جلوگیری از سقوط و برای بالکن های بلند ساخته میشود. 
سرپوش حفاظتی: مانع از رسیدن و برخورد اشیا پرتاب شده از ساختمان های کناری میشود.  

گواهینامه نرم افزار برق ساختمان، صنعتی و قدرت

برق ساختمان و سیستم اعلان حریق

سیستم اعلان حریق، یکی از سیستم های هشدار دهنده است که در سالهای اخیر به سیستم برق ساختمان اضافه شده است، است و تا حد زیادی میتواند به حفظ ایمنی و بقای ساختمان ها کمک کرده و از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کند. بنابراین، شیوه سیم کشی برق ساختمان و سیستم اعلان حریق هر ساختمان میتواند به نوعی ضامن سلامت و آرامش ساکنان آن باشد. 
علاوه براین، این سیستم ها انواع مختلفی داشته و  باید با توجه به اصول ایمنی و نقشه خاص سیستم های حریق نصب و راه اندازی شوند تا بتواند پیش از اتفاق افتادن حوادث ،به ساکنان ساختمان و حفظ سلامت شان کمک کنند. علاوه براین، در صورتی که ساکنان یک ساختمان، دوره آموزش برق ساختمان را بگذرانند میتوانند در هنگام بروزخطر بهترین اقدام را انجام دهند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close