سازمان وس چه خدماتی ارایه میدهد؟

سازمان وس چه خدماتی ارایه میدهد ؟ 

وس |world education services، یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 1350 شمسی در نیویورک و تورنتو تشکیل شد. این سازمان توسط بخش مهاجرت، پناهندگی و تابعت کشور کانادا طراحی شده و فعالیت و وظیفه اصلی آن این است که، مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی و مهاجرانی که قصد دارند در ایالات متحده و کانادا تحصیل کنند را ارزیابی کند. طبق آمارهای موجود، این سازمان سالیانه بیش از دویست هزار مدرک را ارزیابی کرده و از این نظر، بزرگترین سازمان ارزیابی کننده مدرک در آمریکای شمالی محسوب میشود. 
علاوه بر این، این سازمان توسط هیات مدیره انجمن ملی خدمات آموزشی اعتباری و عضو اتحاد خدمات آموزشی اعتباری کانادا مورد تایید قرار گرفته است.  علی رغم اینکه، این سازمان خودش مدارک را تایید میکند، اما این گزارش ها تعهد آور نیستند و به کارفرماها، هیئت های مجاز حرفه ای و سازمان های اکادمیک امکان میدهد تا در مورد کاندید های دارای تحصیلات خارجی تصمیمات موقتی بگیرند.
از دیگر ویژگی های این سازمان این است که، در پایگاه داده های او اطلاعات سیستم آموزشی بیش از 200 کشور، 45000 موسسه خارجی و 20000 مدرک تحصیلی خارجی وجود دارد. علاوه بر این، این سازمان هزارن دانشگاه و مرکز تحصیلات تکمیلی همکاری داشته و به منظور استخدام دانشجویان بین المللی، اعتبارنامه ها را ارزیابی کرده، در مورد شیوه ارزیابی اعتبارنامه ها کارگاه تشکیل داده و جلسات خاص برگزار میکند. 
به طور معمول، خدماتی که سازمان وس ارایه میدهد شامل پل جهانی استعدادهای درخشان است که در آن به مهاجرن با استعداد کمک میشود تا از استعدادهای نهایت بهر را ببرند. مزیت این خدمت این است که میتوان از این آن برای تامین نیروی تخصصی سازمان ها استفاده کرد. 
یکی دیگر از این خدمات، خدمات تحقیق و مشاروه است که در آن، به موسسات آموزش عالی مشاروه ای بر اساس تحقیق داده میشود. علاوه بر این، تحقیقاتی که در این سازمان انجام میشود بر پایه فعالیت های دانشجویان، ثبت نام بین المللی و آموزش فرا ملیتی است.  
موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل تعریف سازمان وس، خدمات وس، ارزیابی مدرک وس، روند ارزیابی وس، هزینه ارزیابی و مدرک تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای ارزیابی در وس هستند. 

دوره آموزشی وس

سازمان وس مدارک مهاجران را ارزیابی و تایید میکند.


ارزیابی مدرک وس

سازمان وس، همه مدارک تحصیلی و دیپلمی که در خارج از کشور کانادا دریافت شده باشد، را ارزیابی میکند زیرا این ارزیابی برای برنامه مهاجرت الزامی است. ارزیابی مدرک وس و ارزیابی اعتبارنامه آموزشی این مزیت ها را دارد که : 
•    میتوانید از مدارک تایید شده خود، برای کارها و اهداف دیگر نیز استفاده کنید. 
•    برای تحصیل خود اطلاعات بیشتری به دست آورده و میتوانید اهداف تان را در کانادا دنبال کنید.
•    الزامات ارزیابی اعتبارنامه آموزشی بخش مهاجرت، پناهندگی و تابعت کانادا را تامین میکنید (این نکته بیشتر برای پزشکان و داروسازها اهمیت دارد)
به طور معمول، به منظور ارزیابی مدرک وس، باید به سایت آن مراجعه کرده و مراحل را با توجه به نوع مدرکی که قرار است تایید شود، انجام دهید. 

مهاجران میتوانند از مدارک تایید شده برای اهداف دیگر استفاده کنند.

 روند ارزیابی وس 

غالبا، برای دریافت تاییدیه از وس باید به سایت آن مراجعه کرده ومراحل و روند مشخصی را پشت سر گذاشت. روند ارزیابی وس برای مهاجرین به کانادا به شرح زیر است : 
1.    مراجعه به وب سایت: هر فردی باید شخصا به سایت مراجعه کرد و برای یافتن جواب سوالات خود به دیگران متکی نباشد. 
2.    باید در این سایت، به دنبال معادل مدرک خود بوده و حتما چک کنید که این معادل معتبر است ، ایا کسی قبلا این مدرک را داشته و در صورت عدم اعتبار باید چه کاری انجام دهند. 
3.    چک کردن مدارک مورد نیاز : مدارک مورد نیاز و سوابق تحصیلی تان را  برای ارزیابی از محل تحصیل خود جمع آوی کرده و یا از طریق ایمیل برای وس بفرستید. البته، به اعتبار مدارک حتما توجه داشته باشید. 
4.    پرداخت هزینه ها : هزینه ای که پرداخت میکنید به نوع و تعداد مدارک تایید شده وابسته است که خود سایت مقدار آن را مشخص میکند. غالبا ، بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر، یک کد ارجاع 7 رقمی دریافت میکنید که از طریق آن به مرحله بعد وارد میشوید. 
5.    ارسال مدارک : در این مرحله ، اصل بودن مدرک تایید شده، نمرات از فرمت 20 به 4 تغییر کرده ( هنگامی که مدارک به منظور ادامه تحصیل ارسال شود ) ، مدرک برای دانشگاه مقصد فرستاده شده و در نهایت نتیجه ارزیابی ، 7 روز کاری بعد توسط این سازمان اعلام میشود.  بعد از تایید مدرک توسط وس و ثبت نتیجه اعتبار سنجی ، در صورت نیاز مجدد به این تاییدیه متقاضی باید 30 دلار پرداخت کند. 
قابل ذکر است که، متقاضی ها باید بعد از انجام روندی که در بالا گفت شده، موارد زیر را انجام دهند : 
•    ساخت اکانت وس از طریق صفحه AccessWES (بخش آمریکا و کانادا از هم جدا هستند)
•    پرداخت هزینه ها 
•    دریافت شماره ارجاع که در ارتباط با وس کارایی زیادی دارد. 
•    خواندن دستورالعملل ها برای اطلاع از مدارک ارسالی
•    چک کردن نوع درخواست از طریق وارد شدن به وس
•    دریافت ایمیل، بعد از کامل شدن ارزیابی 

هزینه ارزیابی مدارک با توجه به نوع و تعداد آنها مشخص میشود.

دوره آموزشی وس

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی 

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی برای مدارک مختلف متفاوت بوده و غالبا، بعد از تکمیل پروفایل و تعیین نوع مدرک ارسالی، به اطلاع رسانده میشود. قابل ذکر است که هزینه های مرتبط با این مدارک برای کانادا و آمریکا به صورت جداگانه ذکر شده است. 
علاوه بر این، با توجه به اینکه فرد برای تحصیل و یا مهاجرت اقدام کرده است، سیستم های ارزیابی مدرک هم متفاوت خواهد بود. همچنین، سازمان وس میتواند بنا بر درخواست متقاضی، مدرک تایید شده را برای دانشگاه و یا موسسه مورد نظر بفرستد. همچنین، این سازمان ، مدارک دریافتی را به متقاضیان ارجاع نخواهد داد از این نظر، نباید اصل مدرک را برای این سازمان بفرستید. 
مدارک موردنیاز برای ارزیابی در وس شامل ترجمه اصل مدرک با مهر دادگستری و وزارت خارجه ( و یک نسخه از ریز نمرات فارسی با مهر کپی برابر اصل دار الترجمه) ، ترجمه ریز نمرات با مهر دادگستری (یک نسخه از ریز نمرات فارسی با مهر کپی برابر اصل دار الترجمه) و اصل ریز نمرات فارسی هستند. 


 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close