دوره های مجازی معتبر

دوره های مجازی معتبر

تاریخچه آموزش مجازی | virtual learning

آموزش مجازی مخصوصا در ایران ، چندان قدمت نداشته و تاریخچه آن به دو سده قبل بر میگردد. در واقع،  تاریخچه آموزش مجازی  به نوعی به زمانی برمیگردد که امکان مکاتبه فراهم شد. ابتدا، امکان پست جزوه و کتاب آموزشی کم بوده و آموزش ها در اکثر مواقع به صورت حضوری و در کلاس هایی با جمعیت زیاد انجام میگرفت. 
اما بعد از، اختراع و ساخته شدن سیستم های کامپیوتری ، تغییراتی در وضعیت سیست های آموزشی ایجاد شده و افرادی که در زمینه آموزش فعالیت داشتند به فکر تاسیس موسسات و شرکت های آموزشی افتادند. اولین موسسه مجازی در انگستان در سطح جهان در سال 1380 شمسی آغاز به کار کرده که توانست با به کارگیری شیوه های جدید و  فناوری های متفاوت کامپیوتری، تحولات عظیمی را در امر اموزش به وجود آورد. قابل توجه است که استفاده از اینترنت، در رونق  موسسات آموزش مجازی در کشورمان نقش  و تاثیر مهمی داشته است و امروزه تقریبا  تمام موسسات آموزشی و  دانشگاه ها نیز از این فناوری بهره میبرند.  
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تاریخچه آموزش مجازی ، تعریف آموزش مجازی، هزینه های آموزش مجازی، دوره های مجازی معتبر و مزیت های  آموزش مجازی هستند. 

آموزش مجازی

تعریف آموزش مجازی

آموزش مجازی، یکی از شیوه های کارآمد و مدرن آموزشی است که در آن، افراد (دانش پذیران) از راه دور و بدون شرکت در کلاس های فیزیکی، مطالب مورد علاقه خود را آموخته و حتی میتوانند با دیگر دانش پذیران آنلاین نیز ارتباط برقرار کرده  و راه حل های مختلف را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند و از دانش و اطلاعات دیگران بهره کافی ببرند.  
از جمله مزیت های آموزش مجازی این است که همه گروه های سنی میتوانند بدون محدودیت در آن شرکت کرده، حجم زیادی از مطالب را به صورت فایل های فشرده دریافت کنند، از شیوه های ارتباطی جدید نهایت بهره را برده و همچنین، به میزان زیادی در وقت صرفه جویی میشود. به این دلایل، روزانه تعداد افرادی که مایل به استفاده از این خدمات آموزش مجازی هستند افزایش یافته و دیگران را نیز به روی اوردن به آن تشویثق میکنند. 

دوره های مجازی معتبر

مرکز آموزش مجازی پارس، دوره های مجازی معتبر و  متنوعی را برای همه دانش پذیران مستعد ارایه کرده است. دوره های موجود در این مرکز،  در 17 دسته کلی طبقه بندی شده که شامل رشته ها و دوره های متنوع و کاربردی است که هر کدام سرفصل های جداگانه و جامعی دارد. علاوه بر این، این دوره ها دارای ویژ گی های خاصی بوده و به دانش پذیران فرصت میدهند تا اطلاعات کاملی در مورد موضوع انتخابی به دست آورده و حتی بتوانند آنها را به طور عملی استفاده کنند.  
غالبا، این مشاوران سع میکنند تا  دوره ها را با توجه به علاقه و استعداد و اطلاعات پیش زمینه ای دانش پذیران به آنها پیشنهاد دهند و در صورتی که آنها بتوانند دوره های مقدماتی و پیشرفته یک دوره را پشت سر هم و بدون وقفه بگذرانند، به طور کامل بر محتوای دوره مسلط شده  و در مدتی کوتاه خودشان را برای آزمون آنلاین آمادگی پیدا میکنند. علاوه بر این، هر کدام از این دوره ها دارای گواهینامه و مدرک ملی و بین المللی هستند که در پایان دوره به دانش پذیران ارایه میشود.

دوره آموزش مجازی

آموزش مجازی

درکل، آموزش مجازی نوعی خدمت نسبتا جدید محسوب شده که در کشورمان طرفداران خاص خود دارد. در سال های اخیر، بسیاری از افرادی که به نوعی قادر به رفتن به دانشگاه نبوده و یا به هر دلیل فرصت کافی نداشتند، به موسسات و سازمان های برگزار کننده دوره های آموزش مجازی روی آوردند که اکثر رشته های دانشگاهی و فنی و حرفه ی پرکاربرد را در قالب لیست دوره هایشان به افراد علاقمند به این نوع آموزش ارایه می دهند. یکی از موسسات معتبری که چندسالی است فعالیت خود را با موفقیت شروع کرده و رشد و ارتقا قابل توجهی نیز در این زمینه داشته، مرکز آموزش مجازی پارس است که دارای انواع خدمات آموزشی متنوع بوده که مهمترین آنها ارایه بسته اموزشی برای دوره های درسی و دانشگاهی و در نهایت ، گواهینامه آموزش مجازی است.  
مرکز آموزش مجازی پارس، با مدد از مشاوران با تجربه و کارآزموده ای که سالها تجربه کاری مفید دارند، به دانش پذیران علاقمند به تحصیل مجازی کمک میکنند تا دوره مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، این مشاوران به گونه ای آموزش دیده اند که قادر هستند تمام جزیئات بسته ها و انواع دوره آموزش مجازی را برای دانش پذیران شرح داده و در مورد برگزاری آزمون آنلاین و ارایه مدرک آموزش مجازی در پایان دوره  و البته مزیت های مدرک انواع دوره ها با آنها صحبت کنند. همچنین، دانش پذیران میتوانند به صورت حضوری یا تلفنی با این مرکز ارتباط کرده و سوالات خود را در مورد انواع دوره ها و هزینه های دوره ها بپرسند.  

مزیت های آموزش مجازی 

آموزش مجازی با انواع دیگر آموزش تفاوت هایی داشته و همان موارد موجب شده تا به نوعی از آنها متمایز شده و طرفداران زیادی را به طرف خود جذب کند. البته،  این تفاوت ها را میتوان به عنوان مزیت های آموزش مجازی در نظر گرفت که عبارتند از :  
استفاده از روش های بصری
عدم نیاز به مراجعه به فضای آموزش تکراری
استفاده همزمان از فایل های نوشتاری و صوتی
امکان برقراری ارتباط مستمر و مفید با اساتید
کمتر بودن هزینه ها و ارایه خدمات کامل تر
با این حال، احتمال دارد که این آموزش دارای معایبی مانند پایین بودن سرعت اینترنت در ساعت خاصی از شبانه روز و عدم دسترسی به سیستم های پر سرعت نیز باشد و برای دانش پذیران کمی مشکل ساز شود که میتوان آنها را با صبر و تحمل برطرف کرد.

گواهینامه آموزش مجازی

هزینه های آموزش مجازی

مرکز آموزش مجازی پارس دوره های آموزشی متنوعی را برای دانش پذیران معرفی و ارایه کرده بوده و لیست کلی دوره های مجازی در سایت مشخص بوده و دانش پذیران میتوانند با توجه به آنها از میان دوره های  موجود انتخاب کنند. قابل توجه است که ، هزینه های آموزش مجازی برای دوره ها مختلف متفاوت بوده و از این جهت، دانش پذیران ابتدا باید از طریق مشورت کردن با مشاوران، بسته آموزشی  مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای آن ثبت نام کنند. سپس، بعد از مدت کوتاهی بسته را دریافت کرده و سپس، آزمون آنلاین 3 تا 4 ماه بعد از خواندن محتوا و مطالب بسته انجام میشود.

گاهی اوقات، دانش پذیران نسبت به دوره یا دوره های مجازی انتخابی، دیدگاه و اطلاعات کافی و مشخصی نداشته و به نوعی در انتخاب ان سردر گم هستند؛ در این مواقع، مرکز آموزش مجازی پارس، راه کارهای جدی مانند نوشتن و توضیح دادن رشته و زمینه های استفاده از ان در موارد مختلف علمی پیشنهاد داده است. این توضیحات شفاف که در قالب مقاله های بلند و کوتاه هستند، به دانش پذیران کمک میکند تا به عمق و محتوای رشته و کارایی آن و مدرکی که در اینده کسب میکنند پی برده و با اشتیاق بیشتری برای شرکت در این دوره آماده شوند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close