حقوق ثبتی چیست؟

حقوق ثبتی چیست؟

ثبت همانطور که از نامش پیدا است به ثبت نوشته ها مربوط می شود که باید به صورت رسمی مستند شود و در اصطلاح حقوقی به معنای قرار داد نوشتن یا یک عمل حقوقی یا یک حق یا هر چیز دیگری که به مستند شدن نیاز دارد است. مهمترین اسناد عبارت‌اند از: اجازات، امان ، ایمان ، تذاکر ، تفاویض، تقالید، تهانی، تواقیع، خطب، رسائل، سجلات، صدقات، طرخانیات، ظهورات، عقود، صلح، عمرات، عهود، قدمات البندق، کتب و مکاتبات، مبایعات، مثالات، مراسیم، مسامحات، مطالعات، مقاطعات، مقامات، ملطفات، منشورات، مهادنات و وصایا.

از حقوق ثبتی به عنوان علاج قبل از وقوع حادثه یاد می کنند. تصور کنید که مسائل حقوقی مربوط به امور ثبتی با علم و دانش کامل به قوانین ثبت انجام شود، آیا این کار اختلافات را به حداقل نمی رساند و از بوجود آمدن بسیاری از مناقشات جلوگیری نمی کند؟
ثبت به طور کلی به ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال و از طرفی دیگر به ثبت عمومی و ثبت اجباری تقسیم می‌شود. برای اعتبار بخشیدن به یک سند باید آن را به ثبت رساند. معمولا اکثر اسنادی که ثبت نشده باشند از نظر قانونی اعتبار ندارند. به همین دلیل حقوق ثبتی اهمیت زیادی دارد. با بوجود آمدن تغییر و تحولات در مناسبات اجتماعی طی سالهای اخیر اهمیت و تخصص در امور ثبتی افزایش پیدا کرده است. امروزه ضرورت آشنایی تخصصی با مسائل ثبتی کاملا آشکار است. به همین دلیل نیاز به متخصصین که بتوانند با استفاده از دانش خود موجب ارتقا کیفیت امور ثبتی شوند بیش از همیشه احساس می شود.حقوق ثبتی دوره ای است که برای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز امور ثبتی طراحی شده است. موضوعاتی که این دوره پوشش می دهد شامل تعریف حقوقی سند، سند رسمی، کاربرد سند در قوانین، مجموعه اصطلاحات ثبتی و بسیاری از موضوعات دیگر در این زمینه است.

دوره آموزش حقوق ثبتی

ثبت از چه زمانی در ایران رسمیت پیدا کرد؟

تا قبل از دوران قاجار و قبل از اینکه ایرانیان با تمدن جدید آشنا شوند، تعیین حدود املاک بر اساس اسناد عادی و مبایعه نامه ها مشخص می شد. به همین دلیل بیشترین دعاوی اختلاف بر سر مالکیت بود. تقریبا از اوسط دوران قاجار بود که اسناد به شکل رسمی و قانونی رایج شد. تا قبل از آن اسناد را علما و مجتهدان تنظیم می کردند. علمایی که سند تنظیم می کردند در دفتر خود چیزی ثبت نمی کردند و بنابراین سابقه ای از سند تنظیم شده وجود نداشت و تنها خلاصه ای از آن را می نوشتند. از طرفین امضایی هم گرفته نمی شد و مهر تنظیم کننده سند تنها دلیل اثبات صحت سند بود.پس از آشنایی ایرانیان با شیوه های ثبت سند غربی ها، ثبت نیز مانند بسیاری دیگر از دانش های جدید آن زمان در ایران گسترش یافت و به تدریج رسمیت پیدا کرد.

MBA حقوق ثبتی چیست؟

دوره MBA حقوق ثبتی به طور خاص برای افرادی طراحی شده است که به دانش مدیریت علاقه یا نیاز دارند و به دنبال آن هستند که دانش مدیریت را به شکل علمی و اجرایی آموزش ببینند. به همین دلیل، افراد می توانند برای تکمیل مهارتهای مدیریتی خود به گذراندن دوره MBA حقوق ثبتی بپردازند. تمامی درس‌های آموزش MBA حقوق ثبتی بر اساس منابع کاملا استاندارد و بر اساس منابع علمی دقیق و طبق روش های جهانی به روز و با توجه به نیازهای کشور ما طراحی و تولید شده اند. فرایند آموزشی در درس‌های موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به گونه ای طراحی شده تا درس‌ها را یکی پس از دیگری مطالعه کرده و آنها را بیاموزید. با توجه به کیفیت محتوا و نیز زیرساخت‌های آموزشی در این موسسه ، بهترین کیفیت آموزشی به دانشپذیران ارائه می شود.
مدرک ارائه شده از سوی این موسسه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و پس از تأیید سازمان WES کانادا معادل مدرک کارشناسی ارشد است. چون به کیفیت و کارایی آموزش‌های خود اطمینان داریم، مدعی هستیم که نتیجه‌ آموزش‌های این موسسه با افزایش دانش و مهارت و تغییر نگرش، توانایی شما را در ارزش آفرینی بالا برده و مسیر پیشرفت شما را تسریع می کند. همچنین پس از اخد گواهینامه MBA حقوق ثبتی می توانید رزومه کاری خود را قوی تر کنید.

MBA حقوق ثبتی مناسب چه افرادی است؟

  • شرکت در دوره MBA حقوق ثبتی بر کیفیت کار و زندگی درآمد شما، کاملا تاثیر می گذارد. با این حال این دوره به طور خاص مناسب افرادی است که:

  • اگر به دنبال کارآفرینی هستید و یا می خواهید کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید، بدون شک آموزش درس‌های دوره MBA حقوق ثبتی برای شما یک ضرورت است.

  • اگر در سمت‌های مدیریتی یا سرپرستی مشغول به کار هستید یا قصد دارید چنین موقعیت‌هایی را در مسیر شغلی خود داشته باشید، مدرک MBA حقوق ثبتی برای شما مفید خواهد بود.

  • اگر در رابطه با کیفیت ارتباط خود به ویژه با همکاران یا مدیرانتان دچار مشکل هستید، یا فکر می‌کنید رابطه‌های شغلی شما هنوز نیاز به بهبود دارند، دوره MBA حقوق ثبتی در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

گواهینامه حقوق ثبتی

آینده شغلی MBA حقوق ثبتی

به طور کلی کلیه افرادی که به امور ثبتی علاقه مند هستند و به دنبال افزایش مهارت های مدیریتی خود هستند می توانند با گذراندن دوره MBA حقوق ثبتی از مزایای آن در شغل خود بهره ببرند. شاخص ترین این مشاغل عبارتند از:

  • سر دفتری

  • دفترداری

  • متصدی املاک

  • وکالت خصوصی و دولتی

  • مشاور حقوقی

  • کارشناس ارشد امور ثبتی در اجرای احکام مربوط به اسناد

  • کارشناس ارشد امور ثبتی در تنظیم انواع قراردادهای اقتصادی داخلی و خارجی

برای مثال، زمانی که به اسناد، اجزای حقوق ثبت و مجموعه قوانین ثبتی تسلط کامل داشته باشید و انواع روش های ثبتی را بدانید و با شیوه های مدیریتی آشنا باشید، بهتر می توانید بر امور اجرایی دفاتر اسناد رسمی نظارت داشته باشید.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close