تاثيرات مديريت صحيح بر روند موفقيت رستوران ها چيست ؟

تاثيرات مديريت صحيح بر روند موفقيت رستوران ها چيست ؟

انواع مختلف رستوران اعم از رستوران اي بيرون بر ، کترينگ ، رستوران ها ي سالن دار، رستوران هاي بين راهي و غيره  به دليل ارتباط مستقيم با مبحث سلامتي افراد در زمره مراکز خدماتي حساس قرار مي گيرند . همچنين اين مراکز به دليل تنوع و تعدد فعاليت هايي مه به صورت روزمره در آن ها انجام مي شود به منظور اجراي کليه فعاليت ها مطابق قواعد و قوانين بهداشتي و با رعايت کليه استانداردهاي مصوبه اداره بهداشت نيازمند برخورداري از مديريت متخصص ، متبحر و کارآمد مي باشند . 
بسياري از افراد بر اين باورند که  ورورد به حرفه رستوران داري تنها با صرف هزينه و افتتاح  رستوران ميسر مي باشد در صورتي که براي تضمين بقا و موفقيت در اين حرفه به مديريت صحيح و اصولي نياز است و گذراندن دوره هاي آموزش مديريت رستوران داري به منظور ارائه خدمات در حد استاندارهاي مصوب  يکي از ملزمات ورود به اين عرصه است .
   مديريت رستوران در برگيرنده  نظارت بر کليه امور رستوران مي باشد که شامل  نظارت بر فضاي رستوران ، فضاي آشپزخانه ، تجهيزات مورد نياز ،استخدام پرسنل حرفه اي ، طراحي منو ، تهيه مواد اوليه ، موارد بهداشتي ، مراحل پخت و سرو غذا ، امور بازاريابي و رسيدگي به امور مالي رستوران مي باشد .
با توجه به حيطه گسترده وظايف مدير رستوران و نقش پر رنگ مديريت رستوران در تعيين آينده کاري رستوران مديران رستوران ها بايد با گذرانده دوره هاي آموزش مديريت رستوران ، قابليت ها و مهارت هاي لازم براي احراز اين پست را کسب کنند .گذراندن دوره هاي آموزش مديريت رستوران ، کسب دانش ، مهارات ، قابليت هاي مورد نياز  و اخذ مدرک مديريت رستوران داري مي تواند به ميزان زيادي موفقيت رستوران را تضمين نمايد .
ايجاد هماهنگي درروند اجراي فعاليت هاي روزمره يک رستوران تنها در سايه مديريت صحيح و اصولي ميسر مي باشد . در ادامه به روند فعاليت هاي روزانه يک رستوران و روش هاي صحيح و اصولي مديريت رستوران اشاره خواهيم کرد .   

ثبت نام دوره مدیریت رستوران داری

مدیریت رستوران تاثیر به سزایی در میزان موفقت آن دارد.

فعاليت هاي روزمره رستوان 

فعاليت هاي روزمره يک رستوران که همگي مي بايست به موازات هم انجام شوند و عدم انجام به موقع يک مورد مي تواند منجر به ايجاد اختلال در روند انجام ساير موارد و يا کاهش کيفيت ساير امورات شود عبارتند ازتميز و ضد عفوني کردن تجهيزات و فضاي رستوران اعم سالن سرو غذا ، آشپزخانه ، سرويس هاي بهداشتي و غيره ،  خريد مواد اوليه ، انبار کردن مواد اوليه ، شستشو و آماده کردن مواد اوليه ، طبخ غذا ، سرو غذا ، محاسبه و دريافت هزينه غذاهاي سرو شده ، نظر سنجي از مشتريان  و بسياري موارد ديگر . ايجاد هماهنگي بين پرسنل آشپزخانه ، سالن دار ها ، صندوق و غيره تنها در سايه مديريت مقدور خواهد بود . 
همانطور قبلا نيز اشاره کرديم عدم توجه به هر يک از اين موارد مي تواند بر روند انجام ساير موارد نيز تاثيرات سو داشته باشد به عنوان مثال عدم اجراي صحيح و اصولي مراحل نظافت آشپزخانه مي تواند منجر به سرايت آلودگي هاي موجود به مواد اوليه و در نتيجه کاهش کيفيت غذاي مورد نظر شود . عدم توجه به سلامت و نظافت پرسنل واصول بهداشتي در روند طبخ غذا همه از مواردي هستند که منجربه سرايت الودگي به غذا و در نهايت کاهش کيفيت آن شود . عدم توجه به بهداشت سالن سرو غذا مي تواند منجر به نارضايتي مشتريان و در نتيجه کاهش تعداد مشتريان رستوران شود . عدم آشنايي با مقوله برخورد با مشتريان و مشتري مداري مي تواند نارضايتي و عدم مراجعات بعدي مشتريان را به دنبال داشته باشد . 

مدیریت رستوران دوره ای بسیار کاربردی است .
همان طور که اشاره کرديم بروز هر گونه کم توجهي و بي دقتي در روند اجراي امورات و فعاليت هاي روزمره رستوران ها مي تواند در نهايت به نارضايتي مشتري ، کاهش تعداد مشتريان و در نهايت عدم موفقيت رستوران مورد نظر منجر شود . اما با استفاده از مديريت رستوران به صورت صحيح و اصولي مي توان با نظارت و منترل دقيق همه موارد ذکر شده در کنار بازاريابي و حسابداري حرفه اي به موفقيت روز افزون يک رستوران کمک کرد . 

دوره هاي آموزش مديريت رستوران 

دوره هاي اموزش مديريت رستوران دوره هايي هستند مناسب افرادي که متقاضي و علاقه مند به آموزش کليه نکات و تکنيک هاي مورد نياز براي راه اندازي رستورن و اداره آن هستند . اين نکات شامل آشنايي با تجهيزات اوليه مورد نياز رستوران تا آشنايي با مواد اوليه ، طرز نگهداري ، آماده سازي ، روش پخت انواع غذاهاي ايراني و ببين المللي، موقعيت هاي مکاني مناسب براي راه اندازي رستوران ، دکوراسيون رستوران ، نيروهاي مورد نياز براي قسمت هاي مختلف رستوران ، روش تنظيم منو ، ارزيابي و قيمت گذاري غذاها ، آشنايي با امور حسابداري رستوران ، آشنايي با تکنيک هاي بازاريابي رستوران و بسياري موارد مي شود . 

در پایان دوره های آموزش مدیریت رستوران مدرک مدیریت رستوران داری به فراگیران اعطا خواهد شد .

ثبت نام دوره مدیریت رستوران داری

در ادامه به برخي از مهم عناوين و سرفصل هاي آموزشي دوره هاي آموزشي مديريت رستوران اشاره خواهيم کرد . 
    آشنايي با شرح وظايف مديريت رستوران
    آشنايي با مهارت و دانش مورد نيازمديريت رستوران 
    آشنايي با  رستوران داري مدرن
    آشنايي با مراحل راه اندازي رستوران، کافي شاپ وبه ثبت رساندن نام تجاري
    آشنايي با روش استخدام نيروهاي حرفه اي و نيمه حرفه اي 
    آشنايي با عوامل موفقيت درحرفه  رستوران داري
    آشنايي با روش هاي اداره کردن رستوران
    آشنايي با استانداردهاي مربوط به غذا و استاندار ISO و HACCP
    آشنايي با بهداشت مواد غذايي پروتئيني
   اشنايي با انواع  گوشت  قرمزسالم و روش هاي نگهداري و طبخ آن 
    آشنايي با انواع گوشت سفيد سالم و روش هاي نگهداري و طبخ آن
    آشنايي انواع ماهي و ميگو و روش هاي نگهداري و طبخ آن  
   آشنايي با شرايط انجماد  
    آشنايي با انواع لبنيات و روش هاي نگهداري آن
    آشنايي با  بهداشت آشاميدنيها و ساير مواد خوراکي  
    آشنايي با انواع  نوشيدني هاي غير الکلي
    آشنايي با انواع ادويه و طعم دهنده ها 
    آشنايي با انواع دور چين 
    آشنايي با انواع پيش غذا و سوپ  
    آشنايي با انواع دسر
    آشنايي با انواع روغن ها
    آشنايي با انواع  سالاد
    آشنايي با انواع دمنوش ها 
   آشنايي با روش هاي انبارش و نگهداري مواد غذايي  و استانداردهاي آن 
   آشنايي با  ساختمان و فضاي رستوارن اعم از آشپزخانه ، سالن غذا خوري ، سرويس بهداشتي و غيره 
   آشنايي با تجهيزات آشپزخانه   
   آشنايي با شرح وظايف پرسنل قسمت هاي مختلف رستوران 
   آشنايي با روش هاي بازاريابي رستوران و ترفندهاي رستوران داري و مديريت آن    
   آشنايي با روش هاي ارزيابي قيمت و حسابداري رستوران 
   آشنايي با مراحل راه اندازي کترينگ
يکي از مراکز معتبر آموزش که با اخذ کليه مجوزهاي موررد نياز از سوي مراجع ذيصلاح اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي مديريت رستوران داري و ارائه گواهينامه مديريت رستوران داري معتبر کرده است موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان است . از آن جا که دوره هاي آموزشي موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن به صورت کاملا غير حضوري و درقالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزشي ارائه مي شود فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از مزاياي اين دوره هاي آموزش برخوردار شوند . 
فراگيران باشرکت در دوره هاي آموزشي مديريت رستوران داري موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نظر در پايان دوره نيز موفق به اخذ مدرک مديريت رستوران معتبر مورد تائيد سازمان علوم تحقيقات و فن آوري خواهند شد. اخذ مدرک مديريت رستوران داري مي تواند تاثيرات مثبت به سزايي در روند کسب جواز کسب نيز داشته باشد . 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close