آشنایی با برق ساختمان

آشنايي با برق ساختمان 

انرژي برق يکي از انواع انرژي است که پس از کشف آن ابدعات و اختراعات بسياري بر مبناي به کارگيري آن به دنيا معرفي شدند تا جايي که امروزه تصور زندگي بدون استفاده از انرژي برق براي هيچ کس ممکن نيست .انرژِ برق به طوور بسيتر وسيع و گسترده به مصارف خانگي و صنعتي مي رسد . يکي از اصلي ترين مباحثي در زمان ساخت ساختمان با هر نوع کاربري اعم از مسکوني ، اداري ، تجاري و صنعتي مبحث برق و برق رساني است . 
برق رساني به ساختمان ها به دو بخش تقسيم مي شود بخش اول که در حوزه برق رساني شهري قرار مي گيرد و شامل انتقال برق از نيروگاه هاي برق به مناطق مختلف شهري مي باشد که توسط دکل هاي فشار قوي و بعد از آن توسط دکل هاي برق به اين مناطق انتقال داده مي شود و سپس به هر ساختمان يک انشعاب فرعي تخصيص مي گيرد. بخش دوم شامل تقسيم انشعاب اصلي به انشعابات فرعي به تعداد مورد نياز به منظور برق رساني به قسمت هاي مختلف ساختمان مي باشد به صورتي که کليه وسائل و تجهيزات مورد نياز که با استفاده ازانرژي برق کار مي کنند امکان اتصال به انرژي برق را داشته باشند و با در نظر گرفتن اين مهم که امروزه اکثريت قريب به اتفاق تجهيزات خانگي ، اداري و صنعتي براي کار به انرژِ برق نياز دارند مي توان اين طور پيش بيني که انتقال انرژي برق با استفاده از انشعابات فرعي به همه قسمت هاي ساختمان الزامي است . 
سيستم برق ساختمان شامل کليه مراحل اعم از کابل کشي ، نصب کردن جعبه برق ، انجام کليه سيم کشي هاي مورد نيازو نصب تمامي کليد و پريزهاي مورد نياز مي باشد و با در نظر گرفتن حساسيت و اهميت بسيار بالاي مبحث برق ساختمان استفاده از نيروهاي دوره ديده و با تجربه که در امر اجراي برق ساختمان ها از دانش و تبحرمورد نيازبرخوردار باشند يکي از مهم ترين اولويت هاي پيمانکارن متعهد و با وجدان به شمار مي آيد . 
عدم همکاري با برق کاران حرفه اي و دوره ديده و اجراي سيستم هاي برق ساختمان توسط افراد کم تخصص و بي تجربه مي تواند پيامد هاي بسيار ناگوار ،خسارات سنگين و جبران ناپذيري از قبيل آتش سوزي و برق گرفتگي را به دنبال داشته باشد و به همين جهت به همکاري با  افراد با تخصص برق ساختمان يکي از مهم ترين مباحث در روند اجراي پروژه هاي ساختماني و برق کشي ساختمان ها محسوب مي شود . 

ثبت نام دوره نرم افزار برق ساختمان، صنعتی و قدرت

علاوه بر آموزش برق ساختمان کسب مدرک آن الزامی است

بازار کار برق ساختمان 

اجراي پرورژه هاي ساختماني يکي از حوزه هاي رو به روشق و پر رونق حال حاضردر کشور است و از آنجا که برق ساختمان و برق کشي ساختمان ها جز لاينفک هر ساختمان به شمار مي آيد تمامي اين پروژه هاي به منظور تکميل شدن نيازمند برق رساني هستند و برق رساني نيز بواسطه حساسيت بسيار بالايي اين مقوله صرفا نيازمند افرادي با تخصص برق و تجربه کافي در اين زمينه مي باشد . 
با توجه به بازار کار پر رونق و رو به رشد حرفه برق ساختمان و نياز بازار کار به افراد با تخصص برق ساختمان فراگيران پس از کسب آموزش هاي لازم در زمينه برق ساختمان مي توانند براي ورود به بازار کار اقدام نمايند و مطمئن باشند که زمان زيادي را صرف پيدا کردن يک موقعيت شغلي مناسب نخواهند کرد . 
سطح درآمد برق کاران ساختمان نيز با توجه به ساعات کاري و ميزان تخصص و تبحرآن ها در حد مطلوب و قابل قبولي قرار دارد . 

 

شرح وظايف برق کارساختمان

حيطه کاري متخصصان برق ساختمان به نسبت گسنرده است در ادامه به رخي از متداول ترين شرح وظايف اين افراد اشاره خواهيم کرد : 
يکي از وظايف برق کاران ساختمان طراحي و نصب سيستم هاي برقي و روشنايي در ساختمان ها مي باشد .
بررسي ، نظارت  و حفاظت از سيستم هاي الکتريکي وحصول  اطمينان ميزان ايمني عملکرد  آنها نيز يکي ديگر از وظايف مهم و برق کاران ساختمان است . 
از ديگر وظايفي که در حوزه عملکرد کارشناسان برق ساختمان قرار مي گيرد نصب و سيم کشي مدارهاي انواع سيستم هاي دزدگير و دوربين مداربسته مي باشد . 
طراحي، نصب و سيم کشي سيستم هاي اعلام حريق نيز در ليست وظايف برق کاران ساختمان قرار دارد . 
انجام کليه امورات مرتبط با نصب و سيم کشي براي انواع تجهيزات حفاظتي نيز بر عهده برق کاران ساختمان مي باشد .

گواهینامه برق ساختمان از طرف وزارت علوم و تحقیقات اعطا می گردد

تيپ هاي شخصيتي مناسب براي حرفه برقکار ساختمان  MBTI
همانطور که همه مي دانند رضايت شغلي يکي از عمده دلايل موفقيت و پيروزي براي افراد مي باشد و بخش اعظم رضايت مندي حرفه اي در گرو وجود تناسب و هماهنگي ميان تيپ شخصيتي افراد و حرفه مورد نظر مي باشد . از اين رو در ادامه به ببررسي تيپ هاي شخصيتي مناسب براي حرفه برقکاري ساختمان خواهيم پرداخت .
اين تيپ هاي شخصيتي با استفاده از تست شخصيت شناسي MBTI به دست آمده اند و با توجه به خصوصيات و ويژگي هاي اخلاقي اين افراد و ويژگي ها و خصوصيات مورد نياز براي حرفه حساس برقکار ساختمان اين گروه افراد براي ورود به حرفه برقکار ساختمان مناسب مي باشند . 
تيپ شخصيتي ISTJ: اين تيپ شخصيتي به واسطه دقت بسيار زياد در انجام کليه امور، صبر و حوصله زياد و در نهايت علاقه مندي به انجام کارهرا فني اولين تيپ شخصيتي مناسب براي  اشتغال به حرفه برقکاري ساختمان به شمار مي آيند . 

تيپ شخصيتي ISFJ: افراد با تيپ شخصيت ISFJ درانجام کليه امور توجه بسيار زيادي به جزئيات و تربيت و توالي کار ها داشته و از دست و پنجه نرم کردن با امورات فني و فيزيکي بسيار لذت مي برند . از يان رو اين تيپ افراد نيز در زمره افراد مناسب براي ورود و اشتغال به حرفه حساس برقکار ساختمان قرار مي گيرند .

تيپ شخصيتي ESTP: افراد با تيپ شخصيتي ESTP نيز به دليل برخورداري از اطلاعات فني بسيار خوب و توانايي و علاقه بسيار به کارکردن با ابزارهاي مختلف مکانيکي نيز در ليست تيپ هاي شخصيتي مناسب براي اشتغال در حرفه برقکار ساختمان قرار مي گيرند . 
همانطور که قبلا نيز بهاين نکته اشاره کرديم تناسب ميان تيپ شخصيتي افراد که نشان دهنده علاقه مندي هاي و توانايي هاي بالقئه افراد مي باشد و حرفه انتخابي آن ها در نهايت منجر به کسب موفقيت هاي روز افزون براي آن ها خواهد شد و برعکس عدم تناسب و هماهنگي ميان تيپ شخصيتي و حرفه افراد در نهايت منجر به دلزدگي در کار و حرفه افراد خواهد شد . از اين رو به کليه افراد توصيه مي شود در انتخاب حرفه خود به خصوص در انتخاب حرفه هاي حساسي مانند برق ساختمان به تناسب ميان تيپ شخصيتي خود و حرفه مورد نظر توجه نمايند . 

دوره آموزش برق ساختمان به صورت پیشرفته برای علاقمندان آموزش داده می شود

ثبت نام دوره نرم افزار برق ساختمان، صنعتی و قدرت

دوره هاي آموزشي برق ساختمان 

بازار کار پر رونق و رو به رشد حرفه برقکاري ساختمان منجر به افزايش چشمگير تعداد متقاضيان شرک در دوره هاي آموزش برق ساختمان شد . افزايش تعداد متقاصيان از يک سو و ظرفيت محدود مراکز دانشگاهي و شرايط خاص آن ها از سوي ديگر برخي مراکز آموزشي را بر آن داشت تا  در راستاي تامين نيازهاي آموزشي جامعه و پاسخگويي به  متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي برق ساختمان و ارائه گواهينامه برق ساختمان معتبر نمايند . يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که با اخذ کليه مجوزهاي لازم اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي برق ساختمان در سطح مطلوب کرده است موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان است . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان علاوه بر کسب  دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به بازار کار در پايان دوره موفق به اخذ مدرک برق ساختمان خواهند شد . 
لازم به ذکر است کليه مدارک ارائه شده توسط مرکز آموزش مجازي فن پردازان مورد تائيد سازمان علوم تحقيقات و فن آوري بوده و گواهينامه برق ساختمان نيز از اين قاعده مستثني نبوده . اخذ مدرک برق ساختمان معتبرمي تواند شانس ورود فراگيران به بازار کار را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد . يکي ديگر از مزاياي کسب مدرک برق ساختمان از موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن تائيد اين مدرک توسط سازمان بين المللي WES کانادا است که مي توانددر مراحل اخذ ويزا به متقاضيان مهاجرت نيز کمک نمايد . 
يکي ديگر از مزاياي شرکت در دوره هاي آموزشي مرکز آموزش مجازي فن پردازان اين است که با توجه به اين که اين مرکز اقدام به ارائه دوره هاي آموزشي  به صورت غير حضوري  در قالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزشي کرده است علاقه مندان مي توانند با صرفه جويي در زمان ، انرژي و هزينه دوره هاي آموزشي اين مرکز را پشت سر گذاشته و در پايان موفق به اخذ مدرک برق ساختمان شوند . 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close