برای راه اندازی رستوران به چه امکاناتی نیاز داریم؟


برای راه اندازی رستوران به چه امکاناتی نیاز داریم؟ 

رستوران داری

رستوران داری، به معنای مدیریت رستوران و کنترل و هماهنگ کردن همه فاکتورها و کارکنان برای جلب و جذب مشتری بیشتر و ارایه بهترین و کامل ترین خدمات است. رستوران داری در گروه مشاغل دشوار و پیچیده طبقه بندی شده و از این جهت، برای راه اندازی یک رستوران باید امکانات خاصی را کنار هم قرارداد تا نتیجه کار مطلوب شود. 
غالبا، مدیران رستوران باید پیش از راه اندازی رستوران، به محلی که رستوران در آن راه اندازی میشود، به غذاهای مورد علاقه مشتریان، به سود احتمالی، به منوهای غذایی، به چیدمان خود رستوران، تبلیغات و تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای پذیرایی دقت کرده و از قبل برای انها برنامه ریزی کنند تا سودآوری لازم را داشته و از عهده استقبال و پذیرایی از میهمان ها برایند.
علاوه براین، رستوران داری نیز یک کار تخصصی بوده و صرفا مدیرانی که قبلا در حیطه فعالیت کرده و دوره مدیریت رستوران داری را پشت سر گذاشته باشند میتوانند یک رستوران کوچک تا بزرگ را به خوبی مدیریت کرده و زمینه ارتقا و پیشرفت خود را فراهم کنند. 
سر فصل هایی که در این مقاله شرح داده میشوند شامل رستوران داری، مدیریت رستوران، راه اندازی رستوران، آموزش مدیریت رستوران داری ، دوره مدیریت رستوران داری ، مدرک مدیریت رستوران داری ، گواهینامه مدیریت رستوران داری ، وظایف سالن دار رستوران، تبلیغات رستوران، راه اندازی کترینگ و نرم افزار مدیریت رستوران هستند. 

 

دوره آموزشی مدیریت رستوران داری

مدیر رستوران باید برکار پرسنل نظارت داشته باشد.

مدیریت رستوران

غالبا، طیف افرادی که به انواع رستوران ها مراجعه میکنند بسیار متفاوت بوده و دارای اخلاق و رفتار و سفارش های متنوعی هم هستند. بنابراین، فردی که مدیریت رستوران را بر عهده میگیرد باید پرسنلی را برای رستوران خود انتخاب کند که نه تنها دارای مهارت ها و توانمندی های مدیریتی باشد بلکه بتوانند به بهترین نحو با مشتری ها ارتباط برقرار کرده و سفارش آنها را تهیه کرده و تحویل دهد. 
علاوه براین، مدیر رستوران باید نکاتی را به منظور بقا و پیشرفت رستوران خود در نظر بگیرد شامل : 
تغییر منوها و نوع پذیرایی به صورت دوره ای 
ارایه راهکارهایی برای کاهش هزینه های رستوران
به کارگیری نرم افزارهای فروش و ارایه خدمات 
تبلیغات مستمر و کاربردی برای رستوران و خدمات آن
کنترل و نظارت بر درآمد رستوران و برآورد مقدار آن به صورت روزانه 
بیان روشن و واضح انتظارت خود از همه کارکنان و یادآوری کردن شرح وظایف شان 
غالبا، مدیرانی که دوره مدیریت رستوران داری را گذرانده و گواهینامه مدیریت رستوران داری دریافت کرده باشند، با اطمینان بیشتری این روند را انجام داده و موفقیت های چشمگیر تری به دست می آورند. 

آموزش مدیریت رستوران داری 

رستوران داری، یکی از مشاغل پرسودی است که باید با تفکر و تامل پیشرفته و برای ادامه و موفقیت در آن از استراتژی های مالی و اقتصادی خاصی بهره برد. علاوه بر این، مدیرانی که برای این رستوران ها انتخاب میشوند باید علاوه بر مهارت های مدیریتی و گذراندن آموزش مدیریت رستوران داری ، از ملزومات رستوران داری نیز مطلع بوده و بتوانند عملا آنها را در رستوران به کار گیرند. همچنین، مدیرانی که مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت رستوران داری شده باشند، میتوانند رستوران و پرسنل خود را به خوبی کنترل و مدیریت کرده و به رشد و ارتقا آنها کمک نمایند. 
مدیران و دانش پذیرانی که به مدیریت رستوران ها علاقمند باشند، میتوانند در دوره آموزش مدیریت رستوران داری که توسط موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان معرفی و ارایه شده شرکت کرده و تجربیاتی در این زمینه به دست آورند. دوره مدیریت رستوران داری میتواند راهکارهای عملی و موثری را برای مدیریت رستوران در اختیار این افراد گذاشته و آنها را برای اداره رستوران آماده کند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت رستوران داری اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

پرسنل باید با همه مشتری ها ارتباط برقرار کنند.

راه اندازی رستوران

افراد و یا مدیرانی که قصد راه اندازی رستوران را دارند باید پیش از هر موضوع دیگه ای ، به هزینه آن و تبلیغات موثر برای رستوران بیاندیشند. مدیرانی که سابقه رستوران داری داشته و آموزش مدیریت رستوران داری را گذرانده باشند، میتوانند به خوبی در مورد امکانات مورد نیاز برای راه اندازی انواع رستوران تصمیم گرفته و آنها را در کمترین زمان آماده کنند. 
برای راه اندازی انواع رستوران ها، میتوان از سرمایه گذرانی که به این کار علاقمند هستند کمک گرفت و بخشی از سهام رستوران را به انها واگذار کرده و به همان نسبت ، درآمد و سود رستوران را با آنها تقسیم کرد. علاوه بر این، برای تبلیغات رستوران مخصوصا رستوران های بزرگ و زنجیره ای، باید از تیم های حرفه ای استفاده کرد تا بتوانند آنها را به همه معرفی نموده و مشتریان خاص خود را به دست آورند. 

وظایف سالن دار رستوران

سالن دار، فردی در رستوران است که سفارش را از مشتری دریافت کرده و برای انتخاب سفارش نیز به آنها کمک میکند. سالن دارها باید دارای توانمندی ها و مهارت های خاصی داشته و مورد تایید مدیریت رستوران باشند تا بتواند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند. علاوه بر این، وظایف سالن دار رستوران میتواند شامل : 
مشخص کردن میز مشتری با توجه روحیه او 
توضیح منو و انواع غذاهای موجود در آن 
اشنایی با نواع دسرها و غذاها
کنترل کیفیت و کمیت سفارش مشتری 
تسط داشتن به یک زبان خارجی
برقراری ارتباط با مشتریان
در صورتی که مدیران دارای گواهینامه مدیریت رستوران داری، بر کار سالن دارها کنترل داشته باشند، آنها کار خود را با دقت و کیفیت بهتری انجام میدهند. 
 

سالن دار میتواند در انتخاب غذا به مشتری کمک کند.

راه اندازی کترینگ

کترینگ، به معنای تهیه غذای خانگی با هزینه کمتر و فروش آنها به افرادی است که به دلایلی فرصت تهیه را نداشته و یا نمیتوانند هزینه زیادی برای غذا بپردازند. امروزه، راه اندزی کترینگ طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد علاقمند سعی میکنند با سرمایه های اندک خدمات خوب و قابل قبولی را ارایه دهند. با این حال، پیشنهاد میشود که این افراد برای راه اندازی کترینگ، اقدامات زیر را انجام دهند : 
تهیه منویی از غذاهای مورد علاقه خودتان 
امتحان کردن کیفیت غذا توسط دیگران
در نظر گرفته محیط مناسبی برای کترینگ
آماده کردن تجهیزات برای طبخ غذا
دریافت مجوز و گواهی نامه های کسب و کار جدید
مشخص کردن قیمت برای هر غذا
استخدام کارکنان و پرسنل قابل اعتماد
در نظر گرفتن وسایل نقلیه برای تحویل سفارش ها 

دوره آموزشی مدیریت رستوران داری

نرم افزار مدیریت رستوران 

مدیرانی که در حیطه رستوران داری فعالیت دارند، روزانه باید فعالیت های متنوع و زیادی را انجام داده و از این نظر امکان دارد که با کمبود وقت مواجه شوند. علاوه بر این ، آنها باید به مشتری های زیادی پاسخگو بوده و فاکتورهای حسابداری را بررسی نموده و البته به شکایات مشتری ها نیز رسیدگی کنند.   
استفاده از نرم افزار مدیریت رستوران داری به این مدیران کمک میکند تا وظایف شان را به دقت و سرعت انجام داده و از پرسنل و سرمایه های انسانی خود برای انجام کارهای مهمتر بهره ببرند. نرم افزار هایی که این مدیران استفاده میکنند شامل  CRM  ( برای تحلیل رفتار مشتریان به منطور افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرد) برای بازاریابی و HRM ( برای کنترل و ارزیابی، حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کارکنان کارایی دارد)  برای مدیریت نیروی های انسانی است.  
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close