بازاریابی شبکه ای چه معایبی دارد؟

بازاریابی شبکه ای چه معایبی دارد ؟

بازاریابی فرایندی است که در طی آن، کالا و خدمات مورد نظر مشتری ها خریداری شده و برای او فرستاده میشود. این فرایند میتواند فعالیت های مانند تبلیغات، فروش و تحویل سفارش را در بر بگیرد. با توجه به اهمیت و تاثیر این فرایند در درآمد شرکت های تولیدی ، بازاریاب ها باید از انواع تبلیغات ، شعارها، بسته بندی و ... توجه مشتری را به کالاها و خدمات خود جلب کنند. 
بازاریابی میتواند نقش تعیین کننده ای در افزایش توجه و تعداد مشتریان، رشد کسب و کار و شهرت برند داشته باشد زیرا : 
مشتری ها در روند خرید مشارکت داشته و اعمال نظر میکنند. 
به رشد و ارتقا مالی سازمان و افزایش سرمایه آن کمک میکند. 
اطلاعات ذی قیمتی در مورد محصول و خدمات و ارزش و کاربرد آن در اختیار مشتری قرار میدهد. 
به بقای سازمان و شرکت و رشد اقتصادی آن کمک میکند. 
با استفاده از آن میتوان، محصولات و خدمات را عرضه کرد. 
یافتن محصول مورد نظر و در نتیجه خرید آن ساده تر است. 
یکی از انواع بازاریابی، مدیریت بازاریابی شبکه ای یا هرمی است؛ در این نوع از بازاریابی،  درآمد شرکت ها به واسطه فروش محصولات و کالاها یشان توسط کارکنانی است که به آنها حقوقی پرداخت نمیشود و آنها حقوق خود را با توجه به کمیسیون کالا و یا خدمات دریافت میکنند. به طور معمول، این شرکت ها تبلیغات خاصی برای محصولات و کالا های خود انجام نمیدهند. 
قابل ذکر است که دستمزد افرادی که با این شرکت ها همکاری میکنند، به دو شیوه پرداخت میشود : یا با فروش مستقیم و یا در ازای فروش از  طرق شرکت. علاوه براین، امکان دارد که این افراد از شیوه های متفاوتی برای بازاریابی و همکاری با این شرکت ها استفاده کنند. همچنین، این نوع بازاریابی مزیت های فراوانی هم برای شرکت و هم برای افراد همکاری کنند در بر دارد اما معایبی نیز دارد که در اینجا به طور مختصر به چند مورد اشاره میکنیم. معایب مدیریت بازاریابی شبکه ای عبارتند از :  
•    غالبا، کالاهایی که در مدیریت بازاریابی شبکه ای فروخته میشوند ، گران بوده و فروش و در نتیجه سود آنها کم است . علاوه بر این، شرکت ها هم کمیسیون چندانی پرداخت نمکنند بنابراین، سود کلی آن کاهش پیدا میکند .
•    غالبا، شرکت های مدیریت بازاریابی شبکه ای از القائات شبه مذهبی و شستشوی مغزی برای فروش محصولات استفاده میکنند. در این زمینه کتاب های چاپ شده و از شیوه های فشار روانشناختی، جدا سازی فرد از دیگران، فشار گروهی و فشار فیزیی به عنوان شیوه های موثر برای خرید یاد شده است. 
•    با توجه به اینکه افراد متفاوتی در این نوع از بازاریابی همکار میکنند، احتمال دارد که آنها به رقیب تبدیل شده و برای کسب و کارتان تهدید باشند. 
مدیران و بازاریاب هایی که آموزش مدیریت بازاریابی شبکه ای را گذرانده و در این زمنه تجربیات ارزشمند وذی قیمتی به دست آورده باشند، میتوانند انوع مشتری ها را به سهولت جذب کرده و انواع کالا و خدماتشان را به منظور فروش به آنها معرفی کنند.  
موضوعاتی که در این مقاله به تفضیل توضیح میدهیم شامل تعریف بازاریابی ، تعریف مدیریت بازاریابی شبکه ای ، آموزش مدیریت بازاریابی شبکه ای ، دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای ، مدرک مدیریت بازاریابی شبکه ای ، گواهینامه مدیریت بازاریابی شبکه ای ، معایب مدیریت بازاریابی شبکه ای، مزیت های مدیریت بازاریابی شبکه ای و مدیریت بازاریابی شبکه ای در ایران هستند. 

ثبت نام دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای


بازاریابی شبکه ای نیازی به تبلیغ ندارد.

آموزش مدیریت بازاریابی شبکه ای 


بازاریابی، به نوعی موجب حیات شرکت های تولیدی بوده و در صورتی که بازاریاب ها با وظایف خود اشنایی داشته و بتوانند از انواع استراتژی ها برای جلب و جذب مشتری ها استفاده کنند، هم به تجربیات خود افزوده و هم به رشد اقتصادی و مالی شرکت کمک کرده اند. علاوه بر این، در صورتی که این بازاریاب ها دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای را گذرانده وگواهینامه مدیریت بازاریابی شبکه ای دریافت کرده باشند، باید بتوانند تکنیک های آن را در موقعیت های مناسب به کار گرفته و محصولات و کالاها را به همه مشتریان معرفی کنند. 
با توجه به ایت انتخاب شیوه های درست برای بازاریابی، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش  مدیریت بازاریابی شبکه ای را برای دانش پذیرانی که در این زمینه تجربه کی داشته و یا به این حوزه علاقمند هستند ارایه کرده است.  دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای، به این دانش پذیران کمک میکند تا اطلاعات خود را در مدتی کوتاه تکمیل کرده و با شناخت معایب و مزیت های آن ، به صورت بهینه از آن برای معرفی کالا و خدمات استفاده کنند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت بازاریابی شبکه ای اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

در بازایابی شبکه ای میتوان محصولات را به طور مستقیم به فروش رساند.

مزیت های مدیریت بازاریابی شبکه ای 

علی رغم معایبی که برای مدیریت بازاریابی شبکه ای برشمردیم، این بازاریابی مزیت های نیز دارد که کارآفرین ها و صاحبان شرکت ها را تر غیب میکند تا کالاها و خدمات خود را از این معرفی کرده و به فروش برسانند. قابل ذکر است که این نوع از بازاریابی نیز دارای اصول و تکنیک هایی است که دانستن و آگاهی از آنها میتواند به تسریع روند کار کمک کند. مزیت های مدیریت بازاریابی شبکه ای میتواند شامل : 
معرفی و فروش محصولات به صورت مستقیم و بدون نیاز به بازاریابی
فراهم شدن امکان کار کردن و همراهی با خانواده به طور همزمان 
عدم نیاز به داشتن انبار و پرداخت فاکتورها 
تقسیم سود حاصل از فروش محصولات به نسبت تعیین شده
به دست آوردن سود قابل توجه و بدون محدودیت با گذشت زمان 
برای بازاریابی شبکه ای محصولات،  نیازی به انبار نیست.

ثبت نام دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای در ایران 

با اینکه محدوده و اصول بازاریابی شبکه مشخص و معین است اما، افراد درک و شناخت نادرستی از بازاریابی شبکه ای در ایران داشته و همین امر موجب شده همه افراد آن را با کلد کوئست اشتباه بگیرند. تصورات نادرستی که در مورد این نوع بازاریابی وجود دارد این است که : 
•    فقط افرادی که در راس مدیریت بازاریابی شبکه ای قرار دارند، پول هنگفتی به دست می آورند در حالی که تقسیم پول و پورسانت به تلاش افراد وابسته است. 
•    مدیریت بازاریابی شبکه ای غیر قانونی است در حالی که، اینکار به تولید محصولات کمک کرده و زمینه رشد اقتصادی را فراهم میکند. 
•    نمیتوان با استفاده از  مدیریت بازاریابی شبکه ای، ثروتی به دست آورد در حالی که، افراد و مثال های زنده ای وجود دارند که خلاف این حرف را اثبات کنند.
•    در مدیریت بازاریابی شبکه ای از افراد سو استفاده میشود در حالی که، اینکار به فروش محصولات و کسب درآمد منتهی میشود. 
•    مدیریت بازاریابی شبکه ای بی فایده است و کارایی ندارد در حالی که، شکست و یا موفقیت و کارآمدی آن به تلاش افراد شاغل در آن بستگی دارد. غالبا، بازاریاب هایی که دوره مدیریت بازاریابی شبکه ای را گذرانده و گواهینامه  مدیریت بازاریابی شبکه ای دریافت کرده باشند، میتوانند اطلاعات بیشتری در این زمینه دراختیار علاقمندان به این نوع از بازایرابی قرار دهند. 

 

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close