بازار کار طراحی طلا و جواهر

دوره آموزش طراحی طلا و جواهر یک دوره ای پیشرفته در رابطه با آموزش طراحی طلا و جواهر می باشد. طراحی طلا و جواهر با کامپیوتر ، راهی است جدید که در طراحی نیز کاربرد دارد و در طی سالیان دور تا به الان در خیلی از کشورهای دنیا و حتی در کشور ایران نیز پیشرفت زیادی کرده است. 
درباره این نوع طراحی از کامپیوتری می توان به نرم افزار سه بعدی، طراحی و مدل سازی پی برد و همچنین با استفاده از دستگاه های چاپگری سه بعدی، طراحی اولیه را انجام داد و بعد در روش ریخته گری ، طلا و جواهر آن را تولید کرد.
طراحی دستی طلا و جواهر از قدیم تا به امروزه به روش تخصصی نیز نقش اولیه را داشته است.
برای ساختن یک محصول در همه محصولات باید از یک طرح اولیه مشغول به طراحی شد، این روش به عنوان تخصص و هنر در طراحی ساخت و تولید زیورآلات نقش اصلی را داشته و دارد.
طراحی با استفاده از یک فکر و خلاقیت شکل می گیرد آن هم به وسیله یک فردی که دارای ایده های گوناگون از یک نوع شی است این روش می تواند یک محصول جدیدی را به وجود آورد.
امروزه طراحی ها با کامپیوتر انجام می شود که این روش از مهم ترین کارها در بازار کار طراحی طلا و جواهر می باشد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

مزیت های طراحی طلا و جواهرات با سیستم کامپیوتری :

- افزایش سرعت در کار
- دقت و ظرافت در شکل دهی طلا
- مشخص سازی وزن فلز 
- ایجاد توانایی در تعیین وزن طلا تا جایی که امکان دارد
- مشخص سازی وزن سنگ ها قبل از آن که ساخته و محاسبه درباره آن انجام گیرد.
- توانایی گرفتن عکس مجازی از مدل طراحی شده پیش از این که صرف هزینه زیاد برای ساخت مدل داده شود.
-  پرداخت هزینه کم ابزار و تجهیزات  مورد نیاز برای طراحی با سیستم در برابر با روش های سنتی
- ارایه مدل سه بعدی اولیه قبل از طراحی
تمامی کارهای طلا و جواهر که در بازار دیده می شود با استفاده از نرم افزاری به نام ماتریکس ساخته می گردد. از آن موقع که نرم افزار طراحی طلا و جواهر به بازار آمد روش جدیدی در طراحی طلا و جواهرات نیز ارایه گردید.
افرادی که کار طراحی طلا و جواهرات را انجام می دهند نیز این اجازه را دارند که ایده طراحی خود را قبل از تولید در نرم افزار بازدید نمایند و اگر مشکلاتی داشت آن را برطرف نمایند.
همچنین نیز برای ارایه عکس مجازی نیز رندر |  Renderو یا انیمیشن از طلا و جواهر انجام گیرد پیش از ساخت وجود دارد.

مخاطبان دوره آموزش طراحی طلا و جواهر : 

- دانشجویان
- و کسانی که رشته های طراحی صنعتی ، طراحی لباس، طراحی مد و معماری و همچنین هنرهای تجسمی و نقاشی و مجسمه سازی ، صنایع دستی و یا رشته کامپیوتر را گذرانده اند.
- و تمامی علاقمندان به دوره آموزش طلا و جواهرات

بازار کار طراحی طلا و جواهر : 

بازار کار طراحی طلا و جواهر از موارد مهم پر درآمد است. در بیشتر کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و دیگر کشورها همانند تایلند، هنگ کنگ و حتی کره نیز بازار کاری متناسبی وجود دارد.
نکته : صنعت طراحی طلا و جواهر به دلیل رونق زیاد از کار نیز تا به الان رشد بالایی داشته است.
سرفصل های دوره آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر : 
- آشنایی با خود نرم افزار طراحی
- آشنایی با طراحی های سه بعدی
- آشنایی با طراحی انگشتر
- آشنایی با انواع مخراج کاری

مدرک گواهینامه آموزش دوره

دوره آموزش طراحی طلا و جواهر : 

دوره آموزش طراحی طلا و جواهر در سطح پیشرفته توسط مرکز آموزش  فن پردازان ارایه می شود. در این دوره دانشپذیران می توانند وارد بازار کار طراحی شوند. در این بخش دانشپذیران با موارد استاندارد طراحی طلا آشنا می گردند، که بعد از اتمام دوره دانشپذیران می توانند به مدارک طراحی طلا و جواهر دست پیدا کنند از این رو فرصتی مناسبی برای این مورد خواهد شد که بعد از گذراندن دوره می توانند وارد بازار کار شوند.

مخراج کاری چیست : 

از سال های خیلی دور تا به الان کار بر روی فلز و سنگ برای انواع ساخت ابزارآلات به وسیله انسان ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان با پیدا شدن سنگ های گران قیمت و زیبا، انسان از آن موقع توانست با بکار بستن هنر و خلاقیت شروع به طراحی و ساخت زیورآلات و لوازم تزیینی کند که معمولا با ساختار فلزات و سنگ های گران قیمتی همانند عقیق، فیروزه، مروارید، یاقوت و لعل، اوپال، الماس و ... هستند.
در روش های ساخت طلا و جواهر چند بخش وجود دارد که هر بخش لازمه آن گذراندن دوره مورد نظر است. 
یکی از ضروری ترین مراحل که در زمینه ساخت طلا و جواهر است با فلز و سنگ موجود است، بخش آخری کار نیز برای قرار دادن سنگ در پایه ویژه طراحی شده روی کار است. این روش را مخراج کاری می گویند، اطلاعات بیشتر رجوع به دوره آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر است. 
مخراج کاری و یا (Stone Loading  یا  Stone setting ) می گویند که بخ بخش مهم طراحی یک جنس زینتی جواهر اشاره می شود.
در هنگام ساخت انگشتر باید تمام کارایی و دقت را به عمل آورد تا طراحی گردد و نقش های گوناگونی  بر روی آن زده شود. در بخش بالایی که پایه سنگ زینتی قرار گرفته است بخش حساس از کار به حساب می آید و جلوه زیبایی نیز به انگشتر می دهد. 
فردی که کار مخراج کاری انجام می دهد باید دقت و صبر خود را برای بهترین روش کار و طراحی روی انگشتر انجام دهد. 

معرفی پلاگین T-splines  :

خیلی از افراد که در کار طراحی هستند با نرم افزار راینو آشنایی دارند. راینو نرم افزاری بسیار قدرتمند است که در مدل سازی پوسته ای استفاده می شود  و به وسیله شرکت کمپانی McNeel تشکیل شده است و تا به الان نسخه ورژن 4 آن در دست کاربران قرار گرفته شده است. 
با وجود این توانمندی ها در رابطه با راینو، تعداد از مشکلات در مدل سازی آزاد و free from برای متقاضیان این نرم افزار برای ایجاد فرم های ارکانیگ آزاد گشت.
پلاگین T-splines یک نرم افزار طراحی است که به بازار آمده است. برای برطرف نمودن این بخش و ساخت فرم های آزاد و ایجاد کنترل فرم طراحی شده است. این بخش مدل ساز بسیار جالب می باشد که برای دو محیط مایا و راینو به وجود آمده است، با ابزارهای زیاد و استفاده از control point مزایای به روزی را در تولید فرم ها به وجود می آورد که در خلق آزاد و به خصوص ارگانیک بسیار قدرتمند عمل می نماید.
این روش با قالب منطقی و ساده کنترل پوینت ها ،آزادی عمل بالایی را در فرم دهی به وجود آورده است. وجود گیزمای گرافیکی سه بعدی و کنترل دستی نشان دهنده فضای سه بعدی مکس می باشد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

دوره آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر : 

مرکز آموزش فن پردازان برای همه علاقمندان به طراحی سه بعدی طلا و جواهر دوره آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر را ارایه نموده است که افراد بتوانند به مباحث ابتدایی جواهر سازی تا پیشرفته دست پیدا نمایند از طرفی فن به همه علاقمندان به این دوره بعد از گذراندن دوره آموزش مدرک نرم افزار طراحی طلا و جواهر و گواهینامه مدرک نرم افزار طراحی طلا و جواهر نیز اعطا می فرماید، این مدرک از طرف وزارت علوم و تحقیقات فناوری اعطا می گردد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close