اهمیت مدیریت گردشگری

گردشگری چیست

گردشگری از قدیم تا به الان وجود داشته است به صورتی که باید با به دست آوری اطلاعات مناسب در مورد گردشگری اقدام به سفر نمایید، زیرا هر اقدامی لازم به دریافت تجربه است. افرادی که عمل گردشگری انجام می دادند نیز به عنوان توریست نامیده می شدند.
هدف توریست ها و یا گردشگرها به مناطق دیگر :
توریست ها برای گردش و تفریح و حتی کسب سود و علاوه بر آن برای مشغول شدن به کار ،  به دیگر کشورها سفر می کردند.
دلایل اقدام بعضی از گردشگرها از سفر :
- تعدادی برای تفریح و سرگرمی سفر می کنند .
- بعضی ها برای شرکت در کنفرانس و مراسمات به دیگر کشورها مهاجرت می کنند.
- افرادی که برای مشارکت در جلسات سفر می کنند.
- و یا دیگر دلایل شخصی و یا برای کارهای کاری نیز به مسافرت می روند.
گردشگر زمانی که یک روزه به مکانی می رود به این معنا که کمتر از یک روز در آن مکان می ماند از این رو به آن ها گردشگر یک روزه می گویند. 
ویژگی های یک گردشگر که برایش عنوان شده است:
- مدت زمان مسافرت
- فاصله مکانی 
- هدف از مسافرت
پس در این صورت است که جهانگرد به کسی گفته می شود که برای مدت طولانی به سفر رفته باشد و هدف آن از سفر تفریحی و یا دیگر اهداف باشد.

مدرک گواهینامه آموزش پارس

صنعت توریسم یا گردشگری :

توریسم یا گردشگری یک صنعتی است که توجه زیادی در جهان به آن شده است از این رو هر ساله افراد زیادی به دلیل های مختلف همانند بازدید از مکان های دیدنی  به آن جا نیز سفر می شود. همانجور که بیان شده است گردشگری در جهان در حال پیشرفت است. گردشگری به صورتی است که مکان های خیلی دور هم با توجه به مکان های دیدنی نیز مردم زیادی مشتاق دیدن و رفتن به آن جا شده است.
انواع گردشگری : 
هدف گردشگری برای خود شخص نیز مهم است . سفر کردن به جاهای مختلف نیز برای همه افراد مهم و جالب بوده است . این فعالیت نیز به بخش های مختلفی نیز دسته بندی شده است. که با گذشت دوره صنعت گردشگری تمامی شرکت ها نیز برای رقابت با هم خود را نیز آماده می کنند. امروزه نیز گردشگری ها را با انواع مختلف نیز تقسیم کرده اند که با نیازهای مختلفی قابل شناسایی است. به همین منظور نیز با گذشت زمان، گردشگری نیز به انواع مختلف تقسیم شده است. به همین دلیل است به این صنعت نمونه های گردشگری اضافه می گردد. 

انواع مختلف گردشگری :

گردشگری ماجراجویی :
همانجور که از نامش پیداست گردشگری به عنوان یک سفری که در آن ماجراجویی می شود معروف شده است. این نوع سفر برای کسانی مناسب تر است که همیشه به دنبال حل معما در سفر هستند و یا به دنبال سفرهای هیجان انگیز در دنیا می باشند. کسانی  جز گردشگران ماجراجویی می باشند که از خطر نمی ترسند و یا افرادی هستند که ریسک پذیرند و تمرین های ورزشی مختلفی را فرا گرفته اند. به صورت کلی گردشگری ماجراجویی نیز جز ورزشکارانی که پیاده روی در کویر و یا فعالیت کوهنوردی را انجام می دهند. دیگر هدف هایی که گردشگران ماجراجو نیز دارند سفر برای صخره نوردی و دوچرخه سواری و اسکی بازی و .... است.
گردشگری تجاری :
گردشگری شامل کارهایی است که سبب سفر می گردد به این روش که باعث می شود افراد به دیگر مکان ها مهاجرت نمایند.  اهداف این نوع سفرها نیز برای گذراندن اوقات فراغت و کسب و کار و دیگر اهداف می باشد. عملکردهای اشتراکی میان گردشگری که شامل گردشگری تجاری است می توان برای شرکت در جلسات، سمینارها و دیگر موارد باشد.
گردشگری فرهنگی : 
گردشگری فرهنگی که از نامش مشخص است یعنی تعدادی برای فرهنگ آن منطقه سفر می نمایند. منظور از گردشگری فرهنگی نیز آشنا شدن با فرهنگ های آن کشور و آشنایی با رسم و رسومات آن جا است.
اکتوریسم : 
یکی دیگر از نوع مختلف گردشگری، اکتوریسم است این نوع پیشرفته می باشد که به مواردی همچون طبیعت و جامعه محلی ربط پیدا می کند. این نوع توریسم شامل سفرهایی است که هدف آن جمع آوری اطلاعات درباره نمونه های گیاهان و جانوران است. اکوتوریسم  به موارد همچون گردشگری حیات وحش اشاره دارد. هدف اصلی سفر گردشگران اکوتوریسم در این است که محیط طبیعت را از بین نبرند و بالاعکس برای رشد آن در تلاش باشند.
گردشگری غذایی : 
گردشگری غذایی شامل گردآوری اطلاعات درباره غذاهای سنتی یک کشور است که می توانند آن جا شهر روستا و یا منطقه باشد. هر چند می توان گفت که غذا در همه موجود است ولی گردشگری غذایی برای بدست آوردن کسب تجربه درباره فرهنگ درست کردن غذا است.  فکر نکنید این نوع گردشگری هیچ فایده ای ندارند و بالاعکس دارای توجه زیادی به آن شده است.
گردشگری سلامت : 
یک دیگر از نوع گردشگری ها که می توان نام برد گردشگری سلامت است که برای درمان سفر می کنند. درمان های همیشگی که تعدادی از بیماران نیز انجام می دهند و هدف آن ها دریافت سلامتی می باشد به این نوع سفر، گردشگری سلامت نیز می گویند.
گردشگری تلخ یا تاریک :
سفرهایی که اشخاص برای اطلاع پیدا کردن از مکان هایی که در آن اتفاقاتی افتاده است بازدید را انجام می دهند می توانند این موارد شبیه به جنگ، زلزله و یا .... نیز باشد. که معمولا افرادی به این نوع سفر می روند که از یک محیط نرمال جذاب بازدید می نمایند. پس مکان هایی که در گذشته تلخ بوده اند جز دسته گردشگری تاریک به حساب می آید.

مدرک گواهینامه آموزش پارس

اهمیت گردشگری :

گردشگری دارای اهمیت زیادی در صنعت شده است که هر روزه شامل تغییراتی در آن به گوش می رسد. اهمیتی گردشگری به صورتی است که توریست هایی که به کشوری سفر می کنند هزینه هایی را برای اسکان استراحت و غذا و حتی خرید صرف می نمایند از این رو است که به اقتصاد آن کشور نیز کمک می نمایند. اهمیتی دیگری که نیز دارد باعث شغل های بیشتر در آن کشور برای آنجا می شود.
توجه داشته باشید گردشگری بر اساس انواع مختلف آن دارای کیفیت هایی و شکل هایی برای بدست آوردن انگیزه است.

اهداف دوره آموزش گردشگری :

- آشنایی با گردشگری 
- شناختن انواع گردشگری ها

رشته گردشگری : 

بر اساس آنچه شنیده شده است رشته گردشگری در دانشگاه ها  وجود ندارد ولی رشته جهانگری موجود است ولی فن برای موفقیت و به ثمر رساندن آنچه افراد به دنبالش هستند دوره آموزش مدیریت جهانگری می باشد را ارایه نموده است تا افراد راحت تر به آن دست پیدا کنند. رشته گردشگری دارای بازارکار خاص خود است که تقریبا خود را از بقیه رشته ها جدا می نماید.

بازارکار رشته گردشگری : 

برای ورود به بازارکار گردشگری نیاز ندارید که حتما مدرک دانشگاهی داشته فقط می توانید با گذراندن دوره های کوتاه مدت و پیشرفته به مدرک مدیریت گردشگری و گواهینامه مدیریت گردشگری نیز دست پیدا کنید و خود را برای ورد به بازار کار آماده نمایید.

مدرک گواهینامه آموزش پارس

دوره آموزش مدیریت گردشگری :

مرکز آموزشی فن پردازان برای مدیران و گردشگران و حتی کسانی که به زمینه گردشگری علاقه دارند دوره آموزشی مدیریت گردشگری را به صورت پیشرفته و فشرده برگزار کرده تا افراد بتوانند با گذراندن دوره و امتحان پایانی آن به اطلاعات خود در این زمینه دست یابند از طرفی دیگر فن علاوه بر آموزش به دانشپذیران مدرک مدیریت گردشگری و گواهینامه مدیریت گردشگری نیز اعطا می فرماید توجه داشته باشید که این مدرک نیز از طرف وزازت علوم و تحقیقات و فناوری اعطا می گردد و از طرفی دیگر بی نهایت قابل اعتبار است.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close