انواع تست شخصیت شناسی

انواع تست شخصیت شناسی

تعریف روانشناسی

روانشناسی علم بررسی رفتار و افکار انسان بوده و شامل رخدادهایی میشود که در ذهن خود آگاه و خود آگاه ، احساسات و افکار، اتفاق می افتد. علاوه براین، علم روانشناسی یک رشته منحصر به فرد و جالب است که در صدد شناخت و درک ویژگی ها اشکار مغز است و هدف ان، شناخت انسان ها از روی ویژ گی های کلی و بررسی موردهای خاص است. 
افراد و کارشناس های این حیطه روانشناس نامیده شد که در گرایش های مختلفی مانند شناختی، اجتماعی و رفتاری انجام وظیفه میکنند. این روانشناس ها، سعی دارند که نقش عملکردهای ذهنی افراد و رفتارهای اجتماعی شان را بررسی کرده و پروسه های بیولوژیک و فیزیولوژیکی که پایه و اساس رفتارهای شناختی را تشکیل میدهند را کشف کنند. 
سر فصل های این مقاله شامل موارد تعریف روانشناسی، تست های روانشناسی ، تعریف روانشناسی بالینی ، آموزش روانشناسی، دوره روانشناسی ، مدرک روانشناسی ، گواهینامه روانشناسی ، تعریف روانشناسی شخصیت، تست شخصیت شناسی، تعریف روانشناسی کودک و مشاور خانواده کیست میشوند.

ثبت نام دوره کاربرد روانشناسی در مدیریت

تست های روانشناسی 

در واقع، تست های رواشناسی ملاک و معیار استاندارد رفتاری هستند که با استفاده از آنها، عملکرد افراد در موقعیت های مختلف احساسی، شناختی، توانایی و عملکردی سنجیده میشود. قابل ذکر است که معمولا، افراد مختلف در تست های مشابه با هم متفاوت است زیرا شخصیت افراد با هم تفاوت دارند. علاوه براین، نتایج این تست ها بیانگر مشکلاتی هستند که باید برطرف شوند. 
همچنین، برخی از تست های روانشناسی صرفا برای گروه خاصی در نظر گرفته شده اند اما در هر حال، فقط روانشناس هایی میتوانند نتایج را ارزیابی کنند که در جریان تست ها بوده و در مورد مساله خاصی که تست برای آن برگزارشده اطلاعات کافی داشته باشند و بتوانند نتایج را به جمعیت مشابه تعمیم داده و یا نتایج جدیدی به دست آورند. با این وجود، روانشناس هایی که آموزش روانشناسی را پشت سر گذاشته و مدرک روانشناسی دریافت کرده باشند، در این حیطه موفق تر خواهند بود. 

حیطه کاری هر یک از روانشناس ها با دیگری تفاوت دارد.

تعریف روانشناسی بالینی 

روانشناسی بالینی تلفیقی از علم، دانش و نظریه است که به منظور درک، جلوگیری و کاهش اختلال های روانشناسی و ارتقا و بهبود احوال افراد استفاده میشود. اساس و پایه این نوع از روانشناسی، ارزیابی های روانشناسی و فرمول بندی بالینی بوده و روانشناس های ان در بسیار از کشورها مسئول سلامت روان هستند. 
این روانشناسی اولین مرتبه در سال 1275 شمسی و همزمان با افتتاح اولین کلینیک روانشناسی در پنسیلوانیا استفاده شد. این نوع از روانشناسی در نیمه اول قرن بیستم بر روی ارزیابی های روانشناختی متمرکز شده بود اما با شروع جنگ جهانی دوم و با مشاهده نیاز جامعه پزشکی به پزشکان آموزش دیده و با تجربه، جهت این تمرکز تغییر کرد. 

آموزش روانشناسی

روانشناسی ، یکی از رشته های پرکاربرد بوده و همه متخصص هایی که در این رشته و یا گرایش های آن مشغول به فعالیت هستند، لزوما تحصیلات آکادمیک داشته و دوره روانشناسی را گذرانده اند. علاوه بر این، این افراد دارای تجارب عملی و ذی قیمتی بوده و دریافت گواهینامه روانشناسی به اعتبار شغلی آنها می افزاید و آنها میتوانند در هر کلینیکی که مایل بودند فعالیت کنند. 
در راستای آموزش روانشناسی و اصول آن، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش روانشناسی را برای دانش پذیران علاقمند به این حرفه ارایه کرده است. دوره روانشناسی برای دانش پذیران مستعد بسیار مفید و موثر بوده و به آنها کمک میکند تا در فرصتی کوتاه به تمام انواع گرایش ها روانشناسی و ویژگی های آن تسلط پیدا کرده و برای کار ر محیط واقعی کسب تجربه کنند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک روانشناسی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

روانشناسی شخصیت به بررسی انواع شخصیت ها می پردازد.

تعریف روانشناسی شخصیت

روانشناس شخصیت، یک از شاخه های روانشناسی است که در ان، شخصیت و تنوع شخصیتی بررسی میشود. در واقع، با استفاده از این روانشناسی میتوان نشان داد که چگونه افراد با داشتن ویژگی ها متفاوت، متفاوت هم عمل میکنند. حیطه این روانشناسی بسیار وسیع بوده و مواردی مانند تفاوتهای رفتاری و روانی افراد مختلف و ایجاد تصویری از افراد و روند های اصلی روانشناسی شان در بر میگیرد. 
بررسی شخصیت در این نوع از روانشناسی از این جهت اهمیت دارد که شخصیت، به افکار، احساسات، رفتار و تغییرات اجتماعی اشاره داشته که تا حد زیاید بر نگرش، درک و ارزش های انسان تاثیر میگذارد. علاوه براین، با بررسی شخصیت هر فرد میتوان پیش بینی کرد که فرد در موقعیت های مختلف چه واکنشی نشان خواهد داد. 
علاوه براین، روانشناس ها برای پی بردن به نوع شخصیت افراد از تست شخصیت شناسی استفاده میکنند که بسیار استاندارد بوده و با توجه به نتایج آن میتوانند، در مورد نگرش و ادراکات و رفتار یک فرد اظهار نظر کنند. روانشناس هایی که گواهینامه روانشناسی دریافت کرده باشند، با این حیطه و کارکرد آن بیشتر آشنا هستند. 
 

تعریف روانشناسی کودک

روانشناسی کودک، یکی از گرایش های پرکاربرد رشته روانشناسی است که در ان به فرایندهای فیزیکی، احساسی، اجتماعی  و ذهنی کودک تا مرحله نوجوانی پرداخته میشود. بررسی این ویژگی ها و کنترل آنها کمک میکند تا همه کودکان دوره کودکی و نوجوانی سالمی را تجربه کرده و در بزرگسالی مشکلات عدیده ای نداشته باشند. 
روانشناس ها معتقد هستند که روانشناسی کودک بسیار پیچیده و چالش برانگیز بوده و روانشناس های این حیطه حتما باید تجربه عملی داشته باشند تا بتوانند مشکلات مورد های ارجاعی را به درستس حل و فصل کنند. علاوه براین، اهمیت روانشناسی کودک از این جهت است که این کودکان ، بزرگسالان فردا بوده و باید برای مواجه با موقعیت های پیش بینی نشده اینده به اندازه کافی قوی باشند و خودشان راهکارهایی را برای مشکلاتشان بیابند. روانشناس هایی که دوره روانشناسی را گذرانده باشند، میتوانند با استناد به این دوره در کار خود موفق تر عمل کنند.
 

روانشناس های کودک به بررسی دوران کودکی می پردازند.

ثبت نام دوره کاربرد روانشناسی در مدیریت

مشاور خانواده کیست

مشاور خانواده، فردی است که در زمینه روانشناسی خانواده مطالعه کرده و میتواند برای زمینه هایی که به خانواده مرتبط میشود ، مانند ازدواج، طلاق، انتخاب همسر، خدمات مشاوره ارایه دهد. علاوه براین، مشاور باید مهارت ها و توانایی هایی هم داشته باشد تا بتواند فرایند مشاوره را با موفقیت پیش ببرد. این ویژگی ها عبارتند از : 
توانایی تجزیه و تحلیل رفتارها و احساسات افراد مختلف 
مهارت کمک به تصمیم گیری افراد در موقعیت های بحرانی
توانایی ایجاد ارتباط با دیگران و راهنمایی آنها
توانایی تحمل رفتار دیگران و نشان دادن مسیر درست 
برخوردار بودن از تفکر خلاق و توانایی ارایه راهکارهای جدید
علاوه براین، هدف مشاور باید کمک به برطرف شدن مشکل و یا حل و فصل آن باشد و باید بتواند در برابر افرادی که نسبت به رویه خود مقاوت میکنند، انعطاف پذیر بوده و راهکارهای وثر و کارآمد را به آنها ارایه کند. 

 

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close