از چه روش هایی برای کشیدن الگوی لباس استفاده میشود ؟

از چه روش هایی برای کشیدن الگوی لباس استفاده میشود ؟ 

طراحی لباس| fashion design، به معنای به کارگیری هنر طراحی  و استفاده از حس زیبایی شناسی به منظور دوخت و تهیه انواع لباس است. علاه بر این، تحقیقات انجام شده نشان میدهد که ، وقایع و دیدگاه های اجتماعی و فرهنگی تا حد زیادی بر این هنر طراحی  تاثیر داشته و موجب شده تا در مکان ها و زمان های مختلف به اشکال و صورت های متمایزی ظهور کند.
 قابل ذکر است که، افرادی که در حوزه طراحی و ایجاد انواع طرح های متفاوت برای لباس فعالیت دارند، طراح لباس نامیده میشوند که به واسطه دانش تخصصی و دیدگاه های متفاوت، شیوه کار متفاوتی هم دارند. یکی از وظایف مهم این طراحان این است که، معنای و مفهوم یک روند خاص طراحی را باری همه علاقمندان به آن توضیح داده و دلایل و اهمیت پرداختن به آن را نیز ذکر کنند. افراد و یا طراحانی که آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده باشند، با این حیطه آشنایی بیشتری داشته و میتوانند تناسب و هماهنگی طرح ها را تشخیص دهند. 
غالبا، برای دوخت یک لباس خاص باید برای آن الگو رسم کرد تا ابعاد آن متناسب و درست بوده و نتیجه کار، منطقی و قابل استفاده باشد. به طور معمول، افراد یکه آشنایی کمتری با حیطه خیاطی و طراحی لباس دارند، باید از شیوه های اولیه متریک برای گرفتن اندازه های مخاطب و تهیه  الگوی لباس مورد نظر بهره میبرند. 
علاوه بر این، این افراد میتوانند بعد از کسب تجربه کافی از شیوه های مولر ( در این شیوه، اندازه های واقعی فرد با دقت گرفته میشود) و کامپیوتری (نرم افزار طراحی لباس) بری طراحی یا دیزاین لباس معمولی  بزرگسال و الگوی لباس بچه استفاده کنند. همچنین، طراحان لباس میتوانند از نرم افزار های خیاطی موجود، برای طراحی لباس و البته طراحی الگوی ان بهره ببرند. 
موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل طراحی لباس، نرم افزار خیاطی ، آموزش نرم افزار طراحی لباس ، دوره نرم افزار طراحی لباس ، مدرک نرم افزار طراحی لباس ، گواهینامه نرم افزار طراحی لباس ، بهترین طراحان لباس دنیا، نرم افزار طراحی لباس، الگوی لباس، الگوی لباس بچه ، رشته طراحی لباس، دیزاین لباس، طراحی دوخت و طراحی روی لباس هستند. 

دوره آموزشی نرم افزار طراحی لباس

از طراحی لباس برای تهیه الگوی لباس و دوخت آن استفاده میشود.

آموزش نرم افزار طراحی لباس

طراحی لباس ، یکی از حیطه هایی است که مشتاقان و طرفداران زیادی داشته و به دلیل تنوع و زیبایی و البته درآمدی که میتوان از طریق آن به دست آورد، بسیار مورد توجه علاقمندان و هنرمندان قرار گرفته است. البته، باید به  این نکته مهم در طراحی لباس توجه داشت که طراحان لباس و الگو باید لزوما تحصیلات آکادمیک داشته و آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده و در این زمینه مهارت عملی و تخصصی و کاربردی کافی کسب کرده باشند، تا بتوانند نیازهای افراد و جامعه را تامین کنند. علاوه بر این، داشتن گواهینامه نرم افزار طراحی لباس به افراد علاقمند کمک میکند تا با شرکت های تولیدی لباس و یا نرم افزار لباس همراهی و همکاری داشته باشند.  
با توجه به اهمیت و آپدیت شدن صنعت مد و لباس، موسسه آموزش عالی آزاد  فن پردازان، دوره آموزش نرم افزار طراحی لباس را برای دانش پذیران هنرمند و علاقمند ارایه کرده است. سر فصل های دوره نرم افزار طراحی لباس بسیار متنوع بوده و میتواند اطلاعاتی تخصصی و مهمی را در زمینه لباس و روند طراحی آن در اختیار آنها گذاشته و آنها را با انواع طرح ها و دوخت های تخصصی سنتی و مدرن آشنا کند. 
 علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک نرم افزار طراحی لباس اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

نرم افزار طراحی لباس

برای طراحی لباس، نرم افزارهای متعددی وجود دارد که از میان آنها میتوان marvelous designer را نام برد. این نرم افزار طراحی لباس، برای طراحی ایده ها و مدل های جدید لباس کارایی داشته و با استفاده از آن میتوان، ویرایش الگوها را به صورت همزمان انجام داده و تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال کرد. علاوه بر این، کار کردن با این نرم افزار دشوار نبوده و افرادی که آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده مدرک نرم افزار طراحی لباس دریافت کرده باشند، براحتی میتوانند از آن استفاده کنند. 
از جمله بهترین طراحان لباس دنیا میتوان به "کارل لاگر فلد" ( طراح شرکت شانل)،  "جورجیا آرمانی" ( طراح لباس شرکت ایتالیایی "جورجیا آرمانی" که موسس این برند هم هست ) و"آلبرتا فررتی" (طراح لباس ایتالیایی است که طرح هایش به سرع معروف و جهانی شدند) اشاره کرد. 


از نرم افزارهای خاصی برای طراحی لباس استفاده میشود.

رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس، یکی از گرایش های رشته هنر است که میتوان آن را  تا مقطع کاردانی ادامه داد. واحدهایی اصلی که دانشجویان این رشته میگذرانند، شامل انواع طراحی ، طراحی مدو لباس، روند مد در جهان و ...است. این رشته بسیار پویا بوده و در صورتی که فارغ التحصیلان آن آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده ، گواهینامه نرم افزار طراحی لباس دریافت کرده و تخصص و دانش کافی به دست آورده باشند، میتوانند کسب و کار ساده اما پررونقی برای خود داشته باشند. 
علاوه بر این، میتوان دوره طراحی لباس را در موسسه های آموزش عالی آزاد معتبری  مانند موسسه آموزش عالی ازاد فن پردازان، گذراند و بعد از کسب گواهینامه نرم افزار طراحی لباس ، به طور رسمی شروع به کار کرد. البته ، این حوزه محدودیتی نداشته و علاقمندان آن حتی میتوانند طراحی لباس را در منزل آموخته و بعد از کسب مهارت و شرکت در آزمونهای رسمی مانند آزمون فن و حرفه ای و دریافت مدرک نرم افزار طراحی لباس، در قالب کارآفرین شروع به کار کنند.

طراحی دوخت

طراحی دوخت، یکی از گرایش های رشته های هنر است که میتوان آن را تا مقطع کاردانی دهند. به طور معمول، دانشجویان این رشته ، با توجه به علاقه و سلیقه خود به طراحی انواع طرح برای لباس، برش ها و دوخت متفاوت انواع لباس های مردانه، زنانه و کودکانه می پردازند. 
نکته قابل توجه این رشته که میتواند تا حد زیادی به اینده شغلی این رشته هم کمک کند این است که، خلاقیت و نوآوی موجب جلب نظر افراد مختلف شده و میتواند به افزایش مشتریان طراح دوخت بیانجامد. با این حال، افرادی که گواهینامه نرم افزار طراحی لباس دریافت کرده باشند، با اصول دوخت و به کارگیری خلاقیت و نوآوری در اینکار آشنایی بیشتری دارند و میتوانند برای لباس های مختلف از انواع طرح های جدید استفاده کنند. 
غالبا، طراحانی که برای طراحی انواع لباس ها انتخاب میشوند، باید با فرهنگ و آداب لباس آن منطقه آشنایی داشته و بدانند برای افراد ساکن در آن منطقه چه فاکتورهایی حایز اهمیت است. به عنوان مثال، طراحی که طراحی لباس ایرانی و یا لباس مجلسی را بر عهده میگیرد باید بتواند تفاوت این دو و کارایی شان را تشخیص داده و طرحی را تولید و ارایه کند که گویای فرهنگ و سلیقه افراد بوده و افراد را به شناخت انواع لباس ها و مد تشویق کند. 


میتوان برای برخی ار لباس ها دوخت های خاصی را طراحی کرد.

دوره آموزشی نرم افزار طراحی لباس

طراحی روی لباس

یکی از شیوه هایی که به جذابیت بیشتر انواع لباس مخصوصا برای کودکان کمک میکند، طراحی روی لباس است که البته کار ساده ای هم بوده و افراد علاقمند به این کار میتوانند از آن به عنوان منبع درآمد استفاده کنند. برای این منظور میتوان از مواد و رنگ ها و پارچه های مختلفی استفاده کرد اما باید با توجه به طرح و ماندگاری رنگ، از میان آنها بهترین  و مناسب ترین را انتخاب کنید. 
غالبا، برای انجام اینکار از پارچه هایی استفاده میشود که قابل شستشو بوده، بافت محکمی داشته باشند و رنگ روی آن ثابت شود. از این نظر، بهترین جنس پارچه چین، پلی استر و پنبه ای و رنگ مناسب هم اکریلیک است. غالبا، طراحانی که دوره  نرم افزار طراحی لباس را گذرانده باشند میتوانند مراحل اینکار را تغیر داده و طرح های متفاوتی ایجاد کنند. 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close