آشنایی با BBA

آشنایی با BBA

تا به حال شنیده اید که به عنوان مثال فلان شخص در کسب و کار خود موفقیت کسب کرده است و توانسته است برای خود برندسازی کند و کسب و کار پر رونقی داشته باشد؟ یا اینکه در اخبار شنیده باشید که شرکت X به دلیل مدیریت ناکارآمد ورشکست شد؟ این قبیل موارد تنها یک علت دارد: مدیریت صحیح یا نادرست کسب و کار. اینکه افراد بتوانند کسب و کار خود را طوری مدیریت کنند که ضرر کمتری نداشته باشند، یک مزیت در بازار رقابتی امروز به حساب می آید. برای موفقیت در دنیای پرمخاطره آمیز تجارت و کسب و کار کنونی باید انعطاف پذیر باشید و برنامه ریزی و مهارت های سازمانی خوبی داشته باشید. بسیاری از افراد که استارتاپی را شروع می کنند، تصورشان اینست که هر روز به محل کار خود بیایند و شروع به کسب  درآمد کنند، در حالیکه دنیای واقعی کسب و کار کاملا متفاوت است. شما می توانید با صرف وقت، برنامه ریزی و کسب دانش کافی و یادگیری اصول مدیریتی، کسب و کار خود را به خوبی نظارت کنید.

دوره bba

اما BBA چیست؟

برای رشد و توسعه کسب وکار خود باید با یک سری اصول آشنایی داشته باشید تا بتوانید به طور نظام مند و بر اساس یک سیستم دقیق، کسب و کار خود را پیش ببرید. BBA (Bachelor of Business Administration) یا مدیریت کسب و کار یکی از رشته های محبوب در ایران و خارج از ایران است که به شما مهارت ها و دانش مورد نیاز برای مدیریت کسب و کار ارائه می دهد. در واقع BBA یک معادل برای مدرک لیسانس است که افراد علاقه مند به حوزه مدیریت پس از فارغ التحصیلی یا می توانند در پُست های مدیریتی استخدام شوند و یا مدیر کسب و کار خود شوند. BBA، دانش و مهارت های مدیریتی و رهبری لازم را به افراد ارائه می دهد تا آنها را برای پُست های مدیریتی مختلف آماده کند. BBA، یک دوره کوتاه مدت است که دانش پایه کسب و کار را هم به مدیران و هم به افراد علاقه مند می آموزد. دوره کوتاه مدت BBA به افراد فراگیر مباحثی همچون بازاریابی، امور مالی، مدیریت منابع انسانی و غیره را می آموزد تا بتوانند کلیه جوانب کسب و کار خود را مدیریت کنند. افراد پس از گذراندن BBA کوتاه مدت، می توانند در بخش های مختلف مشغول به کار شوند، زیرا هیچ محدودیتی برای استخدام ندارند. این خود اهمیت مدرک BBA را بالا می برد. از این رو می خواهیم در مورد اهمیت اخذ مدرک BBA در اینجا توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

چرا باید مدرک BBA را اخذ کنیم؟

در بازار رقابتی امروز، داشتن مهارت در زمینه کسب و کار بسیار مهم است. از این رو، فردی که امروزه بر اصول مدیریتی بسیار مسلط است، مورد توجه کارفرمایان و شرکت ها است. امروزه نیاز به افراد حرفه ای و مجرب در زمینه مدیریت بسیار احساس می شود. اگر بخواهیم به طور ساده تر بگوییم، امروزه تقریبا همه صنایع و کسب و کارها، نیاز به مدیران ماهر و با مهارتی دارند تا بتوانند کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهند. به عنوان مثال - یک کارخانه تولیدی بدون تیم مدیریت عملیات ماهر با ضرر مواجه خواهد شد! علاوه بر این، یک تیم فروش بدون استراتژی مناسب بازاریابی، نمی تواند درآمد زایی خوبی داشته باشد. این یعنی اینکه فرصت های شغلی زیادی برای این رشته وجود دارد و بسته به علاقه ای که دارید، می توانید در بخش های مختلف خصوصی و دولتی استخدام شوید.
یکی از دلائل اخذ گواهینامه BBA اینست که با توجه به اینکه BBA یک دوره کوتاه مدت است، این فرصت را برای افراد شاغل و افرادی که مشغله زیادی دارند، ایجاد می کند تا در دوره شرکت کنند. علاوه بر این، افرادی که می خواهند موقعیت شغلی بهتری داشته باشند، با اخذ مدرک BBA می توانند ارتقاء شغلی پیدا کنند یا اگر مدیر کسب و کار خود هستند می توانند با روش های جدید تجارت و کسب و کار در بازار آشنا شوند.

این تنها یکی از دلائل اخذ مدرک BBA است. یکی از دلائل دیگر از اخذ مدرک BBA اینست که  با اخذ این مدرک می توانید نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور مشغول به کار شوید.امروزه فرصت های خوبی برای افراد فارغ التحصیل BBA پدید آمده است تا بتوانند مدارک خود را ترجمه کنند و آنها را به شرکت های خارج از کشور ارائه دهند. اخذ مدرک BBA باعث می شود تا از کار جویان دیگر پیشه بگیرید و اعتماد کار فرما را به خود جلب کنید. از این رو، اگر می خواهید مدرکی معتبر و با ارزش دریافت کنید که هم در ایران و هم در خارج از کشور مورد تأیید سازمان ها و شرکت های مختلف باشد، باید مدرک خود را از موسسات معتبر دریافت کنید. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان این فرصت را برای شما فراهم کرده است. مدرک صادر شده از سوی این مؤسسه مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور است. همچنین این مدرک قابل ترجمه رسمی دادگستری است که برای ارائه به شرکت های خارجی هم بسیار معتبر است.

علاوه بر موارد ذکر شده، در دوره BBA کوتاه مدت، فقط یک سری از مطالب تئوری یاد نمی گیرید. در واقع مدیریت کسب و کار پلی بین مسائل تئوری و مشکلات موجود در دنیای واقعی کسب و کار است. پس از فارغ التحصیلی قادر خواهید بود تا خودتان مشکلات کسب و کار را به روشی منطقی حل کنید. افزون بر این، با کسب دانش در زمینه کسب و کار و آشنایی با رفتار سازمانی، اصول راه اندازی یک کسب و کار و بکارگیری روش های نوین کسب و کار می توانید در بازار رقابتی، برندسازی کنید.

آموز bba مدرک bba

چه کسانی می توانند در دوره BBA شرکت کنند؟

مهم نیست که قبلا چه رشته تحصیلی داشته اید.اگر علاقه مند به مباحث مدیریتی هستید و می توانید با چالش های مختلف کسب و کار پیش رو شوید، BBA را به شما پیشنهاد می کنیم.همچنین اگر فردی هستید که مهارت های ارتباطی، سازمانی و تصمیم گیری خوبی دارید می توانید در این دوره شرکت کنید، زیرا در این دوره مهارت های مدیریت کسب و کاری را یاد می گیرید که برای راه انداختن هر کسب و کاری مفید واقع می شود.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close