تنوع طلبان چه سبک معماری را انتخاب می کنند

تنوع طلبان چه سبک معماری را انتخاب می کنند | بسیاری از افرا د به دنبال ایجاد یک سبک معماری مناسب و رویایی برای خانه خود هستند. آن ها اغلب به سفارشی سازی روی می آورند و یا از ترکیبی از سبک ها بهره می جویند. در صورتی که افراد تنوع طلب به دنبال انتخاب یک سبک معماری برای خانه خود باشند کار پیچیده تر نیز می شود. خوب است بدانید که هیچ گونه قانون و قاعده مشخصی برای انتخاب سبک معماری وجود ندارد. شما می توانید بسته به روحیات و سلایق شخصی تان اقدام به تعیین سبک معماری مورد نظر خود بکنید.

در جهان سبک های معماری متنوعی وجود دارند که می توانید هر یک از آن ها را برای خانه خود انتخاب نمایید. حتی می توانید در مورد سبک های معماری که عموما یا اختصاصا در دسترس می باشند تحقیق کنید و بررسی های لازم را در این زمینه داشته باشید. اگر به تازگی یک خانه جدید خریداری کرده اید و برای انتخاب سبک معماری آن هنوز تصمیمی نگرفته اید، ما به شما خواندن این مقاله از موسسه آموزش عالی فن پردازان را توصیه می کنیم. با خواندن این مقاله اطلاعاتی درباره سبک های گوناگون معماری متوجه می شوید که می توانند به شما در انتخاب سبک معماری منزل جدیدتان کمک کنند. اما به طور کلی برای اینکه در امر انتخاب سبک معماری موفق عمل کنید و به نتیجه دلخواه تان برسید، خوب است که در یک دوره آموزش معماری عالی و کاربردی شرکت نمایید؛ تا بدین ترتیب همه مباحث را دقیق و مو به مو پیگیری نمایید.

تنوع طلبان چه سبک معماری را انتخاب می کنند

سبک معماری دلخواه مان را بیابیم

بسیاری از افراد با علاقه و اشتیاق بسیار در صدد یافتن یک دوره آموزش معماری منحصر به فرد و کاربردی هستند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با ارائه این دوره به آموزش معماری از صفر تا صد پرداخته است. مزیت بسیار بزرگی که با سپری کردن دوره آموزش معماری در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می شود آن است که در انتهای دوره شما مدرک معتبری را که البته مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است را دریافت می  نمایید که با این مدرک معتبر هم می توانید فرصت های شغلی متعددی را پیش رو داشته باشید و هم می توانید به هدف خود از ایجاد و یا پیدا کردن بهترین سبک معماری برای منزل و یا محیط کار خود برسید.

معماری هنری که با اموختن آن ضرر نمی کنید

باید همواره به یاد داشته باشید که پروژه ای در معماری موفق است که ساخت و ساز آن موفق و بر اساس خواسته های مشتری باشد. اگر سبک معماری بکار رفته در یک پروژه نیازهای کاربران را برآورده نسازد و رفاه آنان را در پی نداشته باشد، نمی توان برای آن ارزش خاصی را متصور شد. همه افرادی که در دوره آموزش معماری شرکت می کنند یا سال هاست که به عنوان یک معمار فعالیت می نمایند به خوبی می دانند که باید چه مسیری را برای تحقق اهداف مشتریان بپیمایند تا نتایج مورد قبول برای شان حاصل شود. حتی اگر امکان مطالعه درباره آموزش معماری را ندارید و یا احساس می کنید که مهارت لازم را در این زمینه ندارید می توانید از افراد حرفه ای که از پیش آموزش معماری را گذرانده اند کمک بگیرید. نگاه معماران و پیمانکاران حقیقتا با یک فرد نا آشنا متفاوت بوده و بازخورد موثرتر و هدفمند تری را ایجاد می نماید. با گذراندن دوره آموزش معماری می توانید ایده های خود در راستای معماری و ایجاد سبک دلخواه تان را جامعه عمل بپوشانید. همیشه ایده ها ارزش های زیادی را در بطن خود دارند که با علم و آگاهی می توان آن ها را به عرصه اجرا و پیاده سازی رساند.

یک معمار خوب کسی است که در حقیقت بتواند با ارائه مشاوره های مفید، ایجاد نظم و هماهنگی و چاشنی خلاقیت بهترین پروژه را ایجاد و ارائه نماید. در هر پروژه ای که قصد اجرای آن را دارید، انتخاب یک معمار کارکشته و عالی، بزرگترین و حیاتی ترین تصمیمی است که باید اتخاذ کنید. بنابراین تردیدها را کنار گذاشته و با شرکت در دوره آموزش معماری موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان خود را به یک معمار موفق و با آینده ای روشن تبدیل نمایید.

معرفی سبک های معماری در جهان

اگر تا کنون به معماری بناها و ساختمان ها در گوشه و کنار جهان توجه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که هر یک سبک و سیاق منحصر به فرد خود را دارند. ممکن است سبک معماری یک بنا، سبک باوهاوس یا مدرنیست باشد و دیگری از سبک رومانسک یا نئو کلاسیک استفاده کند. اینکه متوجه شوید هر بنا از چه سبک معماری تبعیت می کند نشان دهنده تبحر و مهارت شماست. در ادامه سبک های گوناگون معماری را به تفضیل برای شما بیان نموده ایم.

  • سبک معماری ویکتوریا

اواسط تا اواخر قرن نوزدهم سبک معماری ویکتوریایی در اوج خود قرار داشت. در این دوره بازگشت بسیاری از سبک های معماری از قبیل تودور گوتیک و رومانسک و همچنین تأثیرات معماری آسیایی و خاورمیانه را شاهد بودیم. بسیاری از خانه ها و بناها در طول انقلاب صنعتی با سبک ویکتوریایی ساخته و پیاده سازی شدند.

  • سبک معماری اسلامی

این سبک معماری در خاورمیانه شروع شد و در قرن هفتم میلادی بسته به مناطقی مانند آفریقای شمالی، ایران و اسپانیا بسیار متفاوت ایجاد شده است. با نگاه به مساجد در می یابیم که بهترین نمونه های موجود از سبک های اسلامی که شامل قوس های برجسته، حیاط ها، گنبدها می باشند در این بناها بکار رفته اند.

  • سبک معماری رومانیایی

این سبک در اواخر قرن دهم به صورت سراسری در کل اروپا نمود پیدا کرد. مشهورترین ویژگی این سبک قوس های گرد است که به طور متداول در کلیساهای به سبک رومی یافت می شوند. این کلیساها در واقع بازماندگان این سبک معماری می باشند.

  • سبک معماری باروک

در اواخر قرن شانزدهم، سبک معماری باروک در ایتالیا رونق گرفت. این سبک از شیوه رسمی رومانسكی دور شده و در آن احساسات بیشتری وجود دارد. این سبک معماری نیز در زمان خود طرفداران خاص خودش را داشت.

  • سبک معماری تودور

سبک معماری تودور از دوره قرون وسطا به عنوان سبک نهایی در انگلستان استفاده شده است.

  • سبک معماری باوهاوس

این سبک در ابتدا در دانشکده هنر در آلمان مطرح شد. با استفاده از جزئیات دکوراتیو، طرح های مورد علاقه در قسمت هایی همچون سقف، تخت مهم بودند. اصول Bauhaus از اشکال و زوایای مکعب شکل الهام می گرفت و آن را می توان در طرح های مدرنیستی مشاهده نمود.

  • سبک معماری نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک در پاسخ به سبک باروک و روکوکو ارائه شده است. در اواسط قرن 18 این سبک به این منظور ظهور پیدا کرد که شرف و عظمت معماری را احیا نماید. سبک معماری نئوکلاسیک الهام گرفته از سبک های کلاسیک ساختمان ها و طراحی های یونان باستان و روم می باشد. جالب است بدانید که ارزش و تقارن از ارزش های اصلی این سبک است.

تنوع طلبان چه سبک معماری را انتخاب می کنند

  • سبک معماری رنسانس

این سبک نیز از ایتالیا برخاسته است و تحت تأثیر سبک های کلاسیک می باشد. در قرن 15 میلادی، سبک رنسانس با هماهنگی، وضوح و قدرت ویژه ای نمایان شد. این سبک بازتاب ظرافت و سمبلی برای آرمان های زندگی خانگی بود و با وام گرفتن از سرنخ های بازمانده از ویرانه های رومی پدید آمده است.

  • سبک معماری گوتیک

معماری گوتیک در اواسط قرن دوازدهم، شکوفا شد و از ویژگی های بارز این سبک می توان به تزئینات بیشتر نسبت به سبک های کلاسیک، استفاده از دیوارهای نازک تر، باریک تر شدن ستون ها، پنجره ها با شیشه های تزئینی و ... اشاره کرد.

  • سبک معماری مدرنیست

این سبک معماری که از مدرنیسم سرچشمه می گیرد، می تواند از سبک هایی متمایل به آینده ، پست مدرن و سبک های نوین کلاسیک به وجود آمده باشد. این سبک مهمولا عاری از جزئیات غیرضروری است و تمرکز هر چه بیشتر آن بر روی سادگی می باشد.

تنوع طلبان چه سبک معماری را انتخاب می کنند

سبک های معماری چگونه اند؟

معمولا سبک های معماری مجموعه ای از تأثیرات بیرونی هستند که به مادیات، روش ساخت و فرم کلی یک ساختمان شکل و شمایل می بخشند و به در واقع سبک معماری تعیین کننده  قدمت و شیوه طراحی در اعصار مختلف است. این موضوع جالب توجه است که بیشتر سبک های معماری توسعه می یابند و در بسیاری از موارد آن با گذشت زمان از بین خواهند رفت. همانطور که شاهد تغییر مد، پیشرفت فناوری و تکنولوژی، تغییر در ادیان و اعتقادات و مواد این چنینی هستیم، تحول و تغییر در سبک های معماری نیز وجود دارند. اغلب سبک های معماری به همین خاطر است که در طبقه بندی های زمانی گوناگون قرار می گیرند. یک سبک می تواند در طول زمان دستخوش تغییرات شود و این امر به طور معمول همزمان با چند مورد دیگر رخ می دهد. البته این موضوع فقط مختص کشورمان نیست و در همه جهان روی می دهد. سبک های معماری فقط محدود به مکان یا منطقه به خصوصی نمی شوند و ممکن است مثلا یک سبک معماری با گسترش در یک منطقه از جهان به رشد و رواج بیشتری برسد.

همین دلیل باعث شده است که توسعه ها و تبدیلات بسیاری در سبک های معماری به وجود بیاید. برخی کمرنگ شوند و برخی رونق گیرند. حتی در مواردی امکان دارد که موارد و مشخصه های یک سبک معماری در بازه ای از زمان تعدیل شوند. هر فردی که با آموزش معماری و ساز و کار آن آشنا باشد به خوبی در می یابد که کدام سبک های معماری کلیدی هستند و کدام ها پر طرفدار می باشند.
آنچه که واضح است علم معماری دانشی نیست که بتوان یک شبه به آن سلطه یافت و باید همواره در آن مسر و پیگیر باشید. همانطور که بیان کردیم سبک های معماری هر ساله تغییر می یابند و اگر نتوانید با سبک های به روز و جدید همراه شوید، از چرخه پیشرفت معماری عقب خواهید ماند.

دوره های زیادی برای آموزش معماری در سراسر کشورمان ایران و همچنین سایر کشورها وجود دارد، اما آنچه مهم است مطالبی است که از این دوره ها دستگیرتان می شود. با شرکت در دوره آموزش معماری می توانید از آموزش های موثر موجود در این دوره ها بهره بگیرید و آن ها را در کسب و کار و زندگی خود استفاده نمایید. مثلا اگر یک خانه جدید خریده اید و می خواهید سبک معماری آن را به سبک دلخواه خودتان شخصی سازی کنید، به راحتی می توانید از آموزش معماری این دوره ها استفاده نمایید.

موسسه آموزش عالی فن پردازان دارای اساتید برتر کشور در راستای آموزش معماری می باشد. علاقه مندان به این حرفه با گذراندن این دوره و شرکت در آزمون هایش می توانند با موفقیت در این زمینه بدرخشند. اساتید حرفه ای این دوره ها از میان تیمی از بهترین ها برگزیده شده اند و شما را در تمامی آیتم های معماری از ایده پردازی گرفته تا پیاده سازی اصولی آموزش می دهند. همچنین شما را با جدیدترین علوم معماری آشنا می کنند تا بتوانید همگام با پیشرفت های موجود در این حیطه عمل نمایید و این هنر را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کنید.

تاثیر معماری بر زندگی

معماری محیط اطراف ما را تغییر می دهد و بنا بر تحقیقات متعدد در طی سالیان متمادی اثبات شده است که محیط پیرامون ما بر روی ذهن و روحیه ما تاثیر می گذارد. از ساختار هر سازه گرفته تا چیدمان ساختمان ها، همگی تأثیر عمیقی بر روی ما و زندگی مان می گذارند. فضای ساختمانی که در آن زندگی می کنیم و حتی رنگبندی که در آن بکار می بریم، مستقیما بر روی مغز ما تاثیر می گذارد. اثبات کردن اثرات روانشناختی معماری مسئله دشواری است ولی در حقیقت نقش پر رنگی را در روح و روان ما بر جای می گذارد. ممکن است فضای یک ساختمان باعث ایجاد خلق و خوی آرام و ملایم در شما شود و دیگری به شما احساس خشم یا غم بدهد. ممکن است قرار گرفتن در یک ساختمان به شما احساس امنیت و راحتی بدهد و دیگری برایتان ایجاد ترس و خفقان بکند. بنابراین علم معماری اعتقاد دارد که می تواند بر زندگی ما تأثیر بگذارد. شاید با خود بگویید که مفاهیم معماری هیچ تاثیری بر زندگی ما ندارند، ولی این تصور کاملا غلط است. شما اوقات زیادی از روز خود را در احاطه و یا محاصره ساختمان های اطرافتان هستید، این فضاها احساس شما را شکل می دهند. اگر در فضای تاریکی قرار بگیرید روحیه تان را از دست می دهید و احساس سردی و مایوس بودن به سراغتان می آید. بر عکس در فضاهای رنگی و دارای نور مطلوب احساس بهتری دارید و زندگی را امیدوارانه می پندارید. چیدمان نیز تاثیر زیادی بر روی نظام فکری شما می گذارند. ساختمان ها حتی می توانند که بر سلامت افراد یک جامعه اثر گذار باشند. از آنجایی که این روزها افراد بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و همه کار ها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می گیرد، نقش معماری بر زندگی بیش از گذشته احساس می شود و اهمیت آن بیشتر شده است.
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close