اصول حسابداری و حسابداری مدیریت

دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت


دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت چیست؟ حسابداری به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین فرآیند های یک سازمان و کسب کار می بایست بسیار مورد توجه قرار گیرد. حسابداری یک علم بسیار گسترده بوده و گرایش های مختلف و متنوعی طبق شرایط و نیازها در آن وجود دارد. دوره های مختلفی همواره در سطح جامعه در خصوص حسابداری برگزار می شود. اما مشکلات و سختی های موجود در این علم، گستردگی و پیچیدگی آن و نامتعادل بودن نیازها در سطح جامعه، همواره باعث رشد فراینده برخی از گرایش ها و مفایهم حسابداری و عقب ماندن برخی دی...

توضیحات بیشتر...

امکان پرداخت این دوره بصورت اقساط وجود دارد:

۵۰٪ درصد مبلغ دوره بصورت پیش پرداخت و مابقی طی ۲ مرحله بصورت چک که تا قبل از دریافت مدرک می بایست پرداخت شود.

دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت چیست؟

حسابداری به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین فرآیند های یک سازمان و کسب کار می بایست بسیار مورد توجه قرار گیرد. حسابداری یک علم بسیار گسترده بوده و گرایش های مختلف و متنوعی طبق شرایط و نیازها در آن وجود دارد. دوره های مختلفی همواره در سطح جامعه در خصوص حسابداری برگزار می شود. اما مشکلات و سختی های موجود در این علم، گستردگی و پیچیدگی آن و نامتعادل بودن نیازها در سطح جامعه، همواره باعث رشد فراینده برخی از گرایش ها و مفایهم حسابداری و عقب ماندن برخی دیگر شده است. اصول حسابداری و حسابداری مدیریت دو نمونه از این موارد می باشند که می بایست بیشتر به آن ها توجه شود. از این رو، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بر خود دانست با ارائه دوره ای تخصصی، جوابگوی نیازهای این حوزه بوده و گامی مثبت در جهت اعتلای فضای علم و بازار کار کشور بردارد. دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت دوره ای است که در آن، اصول حسابداری و حسابداری مدیریت به عنوان دو مورد از مهم ترین مفاهیم موجود در این حوزه آموزش داده خواهند شد. 


اصول حسابداری و حسابداری مدیریت چیست؟

اصول حسابداری، چارچوب اولیه و زیربنای علم حسابداری است. بر خلاف بسیاری از علوم و دانش ها که اصول و مفاهیم آن از قوانین طبیعی، طبیعت، آزمایش و یا بررسی های مختلف حاصل می شود، اصول حسابداری شامل قوانین و قوائدی است که درون خود این حوزه تدوین و تصویب شده است. این اصول و قوانین در دوره های مختلف توسط مراجع و در حضور متخصصان، دانشمندان و نظریه پردازان این حوزه تدوین می شود. البته این اصول در برخی اوقات بنا به نیازهای کشور تغییر کرده و شاهد تغییراتی می باشد. حسابداری مدیرت نیز حوزه ای که به طور تخصصی، مفاهیم و دانش حسابداری را برای مدیران بازگو کرده و برای تصمیم گیری های مدیریتی، رفع نواقص موجود در زمینه مالی سازمان ها و نظارت و مدیریت صحیح بر روی این بخش ها در سازمان ها و مجموعه ها ارائه می شود. حسابداری مدیریت حوزه ای است که در آن، اطلاعات حسابداری به طور ویژه برای استفاده مدیران جهت تصمیم گیری های مهم، نظارت و مدیریت صحیح بر بخش های مختلف و کل سازمان به کار می رود. به عبارت دیگر، حسابداران مدیریتی، وظیفه اندازه گیری، جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تدارک، مشارکت و ارتباط با اطلاعات مالی مورد نیاز برای مدیران در جهت تصمیم گیری های مهم، ارزیابی و کنترل عملیات درون سازمانی را بر عهده دارد. 


چه مباحثی در دوره اصول حسابداری وحسابداری مدیریت ارائه می شود؟

همان طور که از نام این دوره پیداست، آموزش های ارائه شده در این دوره بر روی دو مفهوم اصلی اصول حسابداری و حسابداری مدیریت تمرکز کرده است. تمامی آموزش های مورد نیاز درباره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت در این دوره ارائه شده و دانش پذیران آماده فعالیت در این حوزه می کند. در این دوره، متقاضیان با دانش حسابداری و تاریخچه آن آشنا شده و آموزش های لازم در خصوص معادلات حسابداری و انواع صورت های مالی را فرا می گیرند. از دیگر آموزش هایی که دانش پژوهان در این دوره ها فرا می گیرند، ثبت فرآیندهای مالی، دفاتر حسابداری، عملیات حسابداری، تکمیل چرخه حسابداری، قیمت گذاری و تهیه گزارش های مالی است. در دوره حسابداری مدیریت نیز، تمامی آموزش ها و مفاهیم ارائه شده با هدف آماده سازی دانش پژوهاش برای فعالیت در حسابداری مدیریت و فراگیری فنون و تکنیک های مورد نیاز در این زمینه است. کلیات حسابداری مدیریت، اقدامات مبتنی بر فعالیت، بودجه بندی سرمایه ای، تصمیم گیری و اطلاعات مربوط، ارزیابی عملکرد، قیمت گذاری انتقالی و عدم تمرکز، تجزیه تحلیل صورت های مالی، نقدینگی و سود ناخالص از جمله برخی از آموزش های ارائه شده در این دوره است. 
تکنیک ها و فنون متفاوتی در حسابداری مدیریت برای ارزیابی هزینه ها، برنامه ریزی، سود و غیره وجود دارد که فراگیری برخی از آن ها نیازمند شرکت در دوره های مختلف حسابداری است. به عبارت دیگر، حسابداری مدیریت دوره ای است که برخی از آموزش ها و مفاهیم ارائه شده در آن تخصصی بوده و نیازمند دانش قبلی است. از این رو ممکن است برخی از دانش پژوهان شرکت در دوره حسابداری مدیریت با مشکلاتی مواجه شوند. اما موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با رائه دوره ای تلفیقی، دانش پایه حوزه حسابداری و همزمان حسابداری مدیریت را به شما آموزش خواهد داد. از این رو نیازی به پرداخت هزینه های جداگانه و شرکت در دوره های مختلف نبوده و با شرکت در این دوره می توانید به اهداف خود برسید.  برخی از تکنیک هایی که در دوره حسابداری مدیریت آموزش داده خواهد شد از این قرار است:

•  برنامه ریزی مالی: برنامه ریزی مالی از مواردی است که در حسابداری مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. مقصود این تکنیک در حسابداری مدیریت برنامه ریزی و مشخص بودن اهداف و نحوه رسیدن به آن ها در برآوردهای حسابداری است. برنامه ریزی مالی از اصلی ترین تکنیک ها و مفاهیمی است که در راه اندازی و مدیریت کسب و کارها و یا مدیریت و نظارت در سازمان های مختلف بزرگ و کوچک مورد نیاز است. برنامه ریزی مالی مجموعه ای از پیش بینی ها و برنامه ریزی ها است که در شاخه های مختلف حسابداری کاربرد داشته و بسیار روی آن تاکید می شود. 

تحلیل صورت های مالی: تجزیه تحلیل صورت های مالی از دیگر تکنیک هایی است که در این دوره به دانش پژوهان آموزش داده خواهد شد.  در این تکنیک آموزش داده می شود که حسابداران بتوانند روندهای جاری حسابداری را تجریه و تحلیل کرده و گزارش های عملکردی تهیه کنند. از تجزیه تحلیل این داده ها اطلاعاتی به دست می آید که می تواند برای مدیران، سرمایه گذاران و افراد و بخش های دیگر مفید واقع شود.

کنترل بودجه و بودجه بندی: حسابداری مدیریت را می توان از مهم ترین ابزارها برای کنترل بودجه و بودجه بندی دانست. بودجه بندی تمام روند اجرایی موجود در تولید و ارائه را بررسی و با توجه به منابع و بودجه موجود، برنامه ریزی های مالی برای آن ها تعیین کرده و کنترل بودجه را بر عهده می گیرد. 

دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت مختص چه کسانی است؟

این دوره برای همه می تواند مفید باشد. اگه به تازگی می خواهید وارد حوزه حسابداری شده و برای فعالیت در آن آموزش های لازم را ببینید، این دوره می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. اگر هم به حسابداری مدیریت علاقه دارید، با شرکت در دوره آموزش اصول حسابداری و حسابداری مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. با شرکت در این دوره هم به طور جامع و کامل با اصول حسابداری آشنا شده و مهارت ها و دانش لازم و پایه آن را فرا می گیرید و هم به طور اختصاصی در حسابداری مدیریت آموزش دیده و مفاهیم این حوزه کمتر کار شده را فرا می گیرید. اگر هم هم اکنون در حوزه حسابداری مشغول به کار می باشید و به دنبال ایجاد تنوعی در شغل و زندگی خود هستید، این دوره می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. با اخذ مدرک اصول حسابداری و حسابداری مدیریت می توانید به عنوان حسابدار مدیریتی در سازمان ها و عرصه های مختلف مشغول به کار شوید. 
مزیت اصلی این دوره را می توان حضور دو مفهوم مختلف در کنار یکدیگر دانست. اصول حسابداری و حسابداری مدیریت به گونه ای در این دوره مکمل یکدیگر بوده و دو دوره جداگانه و مهم در علم حسابداری می باشند که در کنار یکدیگر و به صورت تکمیلی اصول و قوائد علم حسابداری و همچنین حسابداری مدیریت را به صورت تخصصی به دانش پژوهان آموزش می دهند. اگر به تازگی می خواهید دوره های حسابداری را بگذرانید و با یادگیری دانش این حوزه وارد بازار کار آن شوید، ما به شما دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت را پیشنهاد می کنیم. در این دوره نه تنها اصول و قائد حسابداری و دانش پایه این زمنیه را به شما آموزش خواهد داد، بلکه یک حوزه تخصصی و مهم آن یعنی حسابداری مدیریت را نیز آموزش داده و شما را برای فعالیت در این عرصه آماده می کند. 


چرا موسسه آموزش عالی فن پردازان را انتخاب کنید؟

از اهداف اصلی موسسه آموزش عالی فن پردازان، ارائه دورهای تخصصی و مورد نیاز جامعه با بالاترین کیفیت و با استفاده از متخصصان و اساتید برتر است. دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت نیز با توجه به همین نیازها و اهیمت در این موسسه ارائه شده که می توانید در آن شرکت کرده و به دنیای حسابداری وارد شوید. پس از اتمام این دوره، مدرک اصول حسابداری و حسابداری مدیریت به شما اعطا خواهد شد که می توانید با استفاده از آن در مشاغل مختلف این حوزه مشغول به کار شده و به درآمد زایی برسید. لازم به ذکر است گواهینامه اصول حسابداری و حسابداری مدیریت صادر شده توسط موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سازمان WES کانادا بوده و می توانید از مزایای ترجمه آن بهره مند شده و در مهاجرت به خارج از کشور نیز از آن استفاده کنید. 

برگزارکننده: موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل دوره دوره اصول حسابداری و حسابداری مدیریت

  • موفقیت استراتژیک   
  •  استراتژی رقابتی رهبری هزینه  
  •  استراتژی رقابتی تمایز
  •  شناسایی عوامل اصلی موفقیت شرکت از طریق تجزیه و تحلیل SWOT  
  •  استراتژی قوت  فرصت  SO 
  •  استراتژی ضعف  فرصت  WO
  •  استراتژی قوت  تهدید ST  
  •  استراتژی ضعف  تهدید  WT
  • زنجیره ارزش
  •  هزینه های ثابت و متغیر
  •  هزینه های پلکانی
  •  محاسبه بهای تمام شده در شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی   
  •  مراحل برآورد هزینه  
  • تجزیه و تحلیل حساب ها
  • متغیر وابسته
  • متغیر مستقل
  • تجزیه و تحلیل رگرسیون    
  • منحنی یادگیری     
  • هزینه یابی سفارش کار و هزینه یابی مرحله ای
  •  آشنایی با اصطلاحات مطرح در سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت   
  •  تعیین هزینه منابع و فعالیت ها
  •  مدیریت هزینه     
  •  بودجه بندی  
  • تصمیم گیری    
  • هزینه یابی
  •  مدیریت بهای تمام شده
  •  خصوصیات مدیریت کیفیت جامع
  •  هزینه های کیفیت    
  •  تابع زیان های کیفی تاگوچی ( Toguchi )
  • شش سیگما  
  •  هزینه های کیفیت و سیستم حسابداری    
  •  گزارش هزینه های کیفیت  
  •  ماتریس هزینه کیفیت  
  •  فنون کشف و اصلاح مشکلات کیفی