نقش عظیم نخبگان در تحقق سند 1404

رییس کارگروه تخصصی آموزش و تحقیقات مرکز نمایندگان ادواری مجلس گفت: نقش نخبگان در سند تحقق 1404 نقشی عظیم است که باید به منصه ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، کریم زارع صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با تأکید بر اینکه می‌توانیم چالش بزرگ بیکاری را به پژوهشگری تبدیل کنیم، اظهار کرد: نقش نخبگان در سند تحقق 1404 نقشی عظیم است که باید به منصه ظهور برسد. از سوی دیگر نهادها، سازمان‌ها و مردم نیز باید دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور را حل کنیم.

وی بابیان اینکه سازمان‌ها، نهادهای دولتی و مسئولان باید موانع پیش روی کارآفرینان را بردارند تا آن‌ها بتوانند با فراغ بال به پیروزی دست یابند، افزود: مراحل صدور مجوز یکی از جمله موانعی است که موجب می‌شود کارآفرینان با سرعت نتوانند فعالیت خود را به سرانجام برسانند.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید سد کنکور شکسته شود، گفت: گردش مالی کنکور 10 هزار میلیارد تومان است در حالی که 90 درصد کشورهای جهان کنکور را حذف کرده‌اند و این موضوع در دانش‌افزایی بسیار مؤثر است.

زارع بابیان اینکه 16.5 درصد تولید علمی باشگاه پژوهشگران مربوط به فعالیت جوانان است، افزود: 3 هزار و 568 اختراع در باشگاه پژوهشگران وجود دارد که 44 درصد آن مربوط به دانشگاه دولتی است. همچنین 140 طرح عملیاتی در باشگاه پژوهشگران وجود دارد و 14 هزار فعال جوان پژوهشگر و نخبه در این مرکز فعال هستند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close